هیاتی از مسئولین بلند پایه محیط زیست کشور متشکل از دکتر ظهرابی معاون محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست ، دکتر باقرزاده کریمی مدیر اکوسیستم های تالابی سازمان محیط زیست و دکتر طهماسبی مدیر ملی دفتر مقابله با پدیده گرد و غبار کشور ، بهمراه وزیر کشور در تاریخ 17 تیرماه 97 وارد سیستان شدند.
کد خبر: ۶۲۸۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸ 10 July 2018

تابناک : هیاتی از مسئولین بلند پایه محیط زیست کشور متشکل از دکتر ظهرابی معاون محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست ، دکتر باقرزاده کریمی مدیر اکوسیستم های تالابی سازمان محیط زیست و دکتر طهماسبی مدیر ملی دفتر مقابله با پدیده گرد و غبار کشور ، بهمراه وزیر کشور در تاریخ 17 تیرماه 97 وارد سیستان شدند.

به گزارش تابناک به نقل از  روابط عمومی محیط زیست استان سیستان و بلوچستان این هیات ابتدا در محل اداره محیط زیست زابل ، دیداری با جمعی از معتمدین ، ذینفعان تالاب بین المللی هامون و فعالین محیط زیست منطقه سیستان داشتند.

سفر یک روزه مسئولین محیط زیست کشور در استان سیستان و بلوچستان

 

این جلسه در راستای آشنایی هرچه بیشتر این هیات با مشکلات و دغدغه های مردم منطقه تشکیل و طی آن تعدادی از ذینفعان تالاب بین المللی هامون و فعالین محیط زیستی سیستان ، به صورت کاملا شفاف و صریح به بیان مشکلات پرداخته و راهکارهایی نیز ارائه کردند و خواستار توجه هرچه بیشتر مسئولین کشوری به مسائل استان سیستان و بلوچستان و بالاخص منطقه سیستان و تالاب بین المللی هامون شدند.

مديركل محيط زيست سيستان و بلوچستان نیز در اين جلسه اشاره اى به اقدامات صورت گرفته از سوي محيط زيست سيستان و بلوچستان كرد و مهمترین اقدامات صورت گرفته در شرایط کنونی را ، برنامه ریزی جهت لایروبی انهار و پایان لایروبی مسیر شمالی ورود آب به تالاب از سمت لورگباغ ، کاشت نهال در بستر تالاب ، حذف بیش از یک کیلومتر از دایک مرزی واقع در تالاب بین المللی هامون ، راه اندازی مرکز بازدید کنندگان هامون با هدف بوم گردی و احداث دایک در بخش سنگل با هدف نگهداشت آب بیان کرد.

 

در ادامه سفر این هیات دیدار با امام جمعه شهر علی اکبر و فرماندار شهرستان هامون و بازدید از پروژه های در دست اقدام محیط زیست سیستان و بلوچستان در حوزه تالاب هامون را انجام دادند.

سفر یک روزه مسئولین محیط زیست کشور در استان سیستان و بلوچستان

 

دراین بازدیدها از موزه حیات وحش و بوم گردی در دست تجهیز محیط زیست واقع در کوه اوشیدا شهرستان هامون واقع در بستر تالاب هامون ، دایک سنگل و مسیر لایروبی شده رودخانه لورگباغ بازدید بعمل آمد.

سفر یک روزه مسئولین محیط زیست کشور در استان سیستان و بلوچستان

 

بنابر این گزارش، هیات اعزامی از سازمان محیط زیست کشور به منطقه سیستان پس از این دیدار در جلسه شورای اداری استان سیستان و بلوچستان که با حضوردکتر رحمانی فضلی وزیر کشور ، استاندار و سایر مدیران ارشد استان درمحل فرمانداری زابل برگزار شد حاضر و دیدگاههای خود درخصوص نحوه برخورد با مشکلات پیش روی تالاب هامون و مطالبات کارشناسان محیط زیست و ذینفعان تالاب هامون را بیان کردند.

سفر یک روزه مسئولین محیط زیست کشور در استان سیستان و بلوچستان

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار