مدیرکل مدیریت بحران خوزستان:
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: وضعیت اقلیمی و مدیریت نامناسب، بحران های استان را تشدید کرده است و زندگی نسل آینده را به خطر انداخته است.
کد خبر: ۶۳۲۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹ 18 July 2018

کیامرث حاجی زاده سه شنبه شب در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان در شهرستان هویزه عنوان کرد: دومین شورای مهم استان پس از شورای تامین، شورای بحران است. جلسات این شورا باید به صورت کارشناسی و تخصصی برگزار شود. حضور در شهرستان هویزه که سرتاسر آن یادمان های شهدا است، مسئولیت مدیران را دوچندان می کند.

وی افزود: زیر ساخت ها در استان خوزستان توسعه نیافته است و همین مسئله یکی از اصلی ترین دلایل عقب افتادگی استان محسوب می شود، متاسفانه بسیاری از مسائل استان به صورت موقتی پیگیری می شود.

حاجی زاده تصریح کرد: شرایط خشکسالی وضعیت فعلی آب استان را دشوار تر کرده است. در سال های اخیر آورد آب سد های استان کاهش چشمگیری پیدا کرده است. در پائین دست سدها، بارش خوبی صورت گرفت اما این بارش ها در فصل بهار و در پائین دست سد ها رخ داده به همین دلیل تاثیری بر روی میزان ذخیره سدها نداشت.

وی گفت: استان خوزستان در چند بحران وضعیت بسیار بدی دارد. وضعیت اقلیمی و مدیریت نامناسب، شرایط بحران های استان را تشدید کرده است. در صورتی که چنین روندی ادامه پیدا کند، زندگی نسل آینده را به خطر خواهیم انداخت.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان اظهار کرد: ٣٦٠ هزار هکتار کانون گرد و غبار در خوزستان شناسایی شده و وضعیت خشکسالی این کانون ها را تشدید می کند. در طول یک سال گذشته، ٤٠ هزار هکتار نهال کاری صورت گرفت اما این حجم نهال کاری نمی تواند مشکلات گرد و غبار استان را حل کند.

حاجی زاده تصریح کرد: یکی از نواقص مدیریتی در استان بی توجهی به بخش پیش بینی و پیشگیری است. باید در تفکر مدیران ما این بحث جا بیفتد که هزینه کردن در بخش پیش بینی و پیش گیری سرمایه گذاری است. در دو سال اخیر تهدیدات در حوزه آب و برق به فرصت تبدیل شده است اما به دلیل اینکه حجم عقب افتادگی در استان بسیار زیاد است، باز هم جای کار بسیاری وجود دارد.

وی گفت: اتفاقاتی که در آبادان و خرمشهر رخ داد با یک حرکت جهادی مدیریت شد. نباید بگذاریم تا مسئله ای که در آبادان و خرمشهر رخ داد در هویزه نیز تکرار شود. مردم این خطه سزاوار شرایط نرمال در حوزه آب و برق هستند.

حاجی زاده اظهار کرد: باید پذیرفت که در این منطقه فعالیت چندانی انجام نگرفته است. نیازمند یک حرکت جهادی در این بخش هستیم. خوشبختانه به برکت زوار امام حسین ( ع ) فعالیت های خوبی صورت گرفته است که باید تداوم یابد.

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان تصریح کرد: شهر رفیع باید با سرعت بسیار زیادی ایستگاه آب و برقش بازسازی شود. در بخش فاضلاب شهری نیز باید پروژه های جدیدی شروع شود و یا اینکه این شبکه را ترمیم کنند. پلیس آب در منطقه فعال شود.

وی گفت: باید مدیریت کنیم تا آب از طریق کرخه نور وارد هویزه شود. نباید بگذاریم تا هویزه شبیه آبادان و خرمشهر شود.

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان اظهار کرد: آب بسته بندی در یک سوله ذخیره شود که صورتی که آب نرسید مورد استفاده قرار بگیرد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار