رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به مشکلات ایجاد شده در خصوص سلامت آب و مسمومیت اهالی برخی مناطق خوزستان گفت: کوچک‌ترین سهل‌انگاری، بزرگ‌ترین مسائل را ایجاد می‌کند. باید در این شرایط دقت در کارها چند برابر شود تا شاهد مشکلات تکراری مثل مسمومیت اهالی "ابوالفارس" رامهرمز و "رفیع" هویزه نباشیم.
کد خبر: ۶۳۲۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰ 18 July 2018

دکتر ایرج نظری در اولین سمینار ملی خشکسالی و اثرات آن بر سلامت شهروندان که امروز (27 تیر ماه) در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اگر به سابقه تاریخی کشور برگردیم می‌بینیم که همیشه قسمت زیادی از کشور ما کویری بوده است. درست است که رودخانه‌های زیادی در این کشور وجود دارد اما رودخانه از یک مسیر خاص عبور می‌کند و به دریا می‌ریزد. در گذشته مردم سخت‌کوش این مشکلات را حل کردند. می‌بینیم که فرهنگ و تمدن در مناطقی که آب وجود نداشته ایجاد شده است در صورتی که ما فکر می‌کنیم هر جا که آب وجود دارد، آبادی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: متاسفانه ما در طول تاریخ مصرف‌گرا بوده‌ایم و بدون مطالعات علمی به کارهایی اقدام کرده‌ایم در حالی که اگر شرایط موجود طبیعت را به حال خودش رها می‌کردیم این اتفاقات رخ نمی‌داد.

وی افزود: اگر قرار است کاری انجام شود باید از نظر علمی بررسی و به مرحله اجرایی برسد. باید کارها و تصمیمات از مکان‌های علمی و دانشگاهی نشات بگیرد زیرا کارهای بدون زمینه علمی نتیجه‌ای مانند شرایط فعلی امروز در پی دارد. سدی احداث کرده‌ایم که همه از حل مشکل آن عاجز هستند. همه کسانی که دغدغه محیط زیست را داشتند اعلام کردند که ساخت سد در این محل، علمی نیست ولی مجریان کار خودشان را کردند.

نظری عنوان کرد: بدون استفاده از کارشناسان و راه‌حل‌های علمی نمی‌توانیم کار صحیح را انجام بدهیم. باید پیشاپیش مسائل را پیش‌بینی کنیم تا در زمان وقوع بحران بتوانیم مدیریت بحران کنیم. همچنین باید از بروز بحران جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: متاسفانه در چند هفته گذشته در خوزستان شاهد حوادثی بودیم که به دلیل وضعیت آب، سلامت شهروندان به خطر انداخت. باید کسانی که مسئولیت‌های اجرایی دارند به ‌صورت شبانه‌روزی در این زمینه کار کنند زیرا خشکسالی می‌تواند مشکلات زیادی برای سلامت شهروندان ایجاد کند.

نظری با اشاره به مشکلات ایجاد شده در خصوص سلامت آب و مسمومیت اهالی برخی مناطق خوزستان افزود: اگر در این زمان وظایف خود را به درستی انجام ندهیم، یک سهل‌انگاری کوچک می‌تواند مشکلات زیادی ایجاد کند. اگر کمی دقیق‌تر بودیم اتفاق روستاهای "ابوالفارس" شهرستان رامهرمز و مسمومیت تعداد زیادی از اهالی این منطقه رخ نمی‌داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: کوچک‌ترین سهل‌انگاری بزرگ‌ترین مسائل را ایجاد می‌کند. باید در این شرایط دقت در کارها چند برابر شود تا شاهد مشکلات تکراری مثل مسمومیت اهالی "ابوالفارس" رامهرمز و "رفیع" هویزه نباشیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار