کد خبر: ۶۳۷۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸ 30 July 2018

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: علما، معتمدان، بزرگان طوایف و فرهیختگان نقش مهمی در هدایت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری دارند که باید از این ظرفیت برای توسعه منطقه استفاده کرد.

به گزارش ایرنا سید دانیال محبی روز دوشنبه در نشست با علما، معتمدان و فرهیختگان در مسجد حقانیه اهل سنت ایرانشهر اظهار داشت: دولت بسترهای لازم برای سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی را فراهم کرده که انتظار می رود علما و فرهیختگان با تشویق سرمایه داران منطقه زمینه شکوفایی این استان را از لحاظ معیشتی و اقتصادی فراهم کنند.
وی با بیان اینکه دولت از بخش خصوصی حمایت می‌ کند افزود: ظرفیت های خوبی در بخش های مختلف سیستان و بلوچستان وجود دارد که انتظار می‌ رود افرادی که توان مالی دارند در منطقه خودشان سرمایه ‌گذاری کنند.
محبی از ایرانشهر به عنوان شهر دانشگاهی و مرکز ثقل جغرافیایی در سیستان و بلوچستان نام برد و اظهار داشت: باید از ظرفیت طبیعی و نیروی انسانی این ‌شهرستان به خوبی استفاده کرد.
وی بیان کرد: همدلی وهمزبانی ما موجب ترس دشمنان شده است و امروز بدنبال اختلاف و نفوذ در کشور هستند.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر نیز در این نشست ضمن تشکر از استاندار برای پیگیری و تسریع در تکمیل طرح های در دست ساخت این شهرستان گفت: امروز در این منطقه از ایران اسلامی شاهد خدمات ارزنده دولت تدبیر و امید در بخش های گاز، راه، راه آهن، مراکز آموزشی و بهداشتی و فرودگاه هستیم.
نبی بخش داودی همچنین خرید تضمینی خرما، کاهش تعرفه برق، تامین سوخت چاههای کشاورزی، ارتقای ساختار ادارات و تسریع در بازسازی بافت بلوچ را خواستار شد.
به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام سید شجاع الدین ابطحی، مولوی عبدالصمد کریم زایی امامان جمعه شیعه و سنی ایرانشهر نیر بیکاری، بی ثباتی بازار، بستن مرز و افزایش قیمت اجناس را از عمده مشکلات این منطقه ذکر کردند.
سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان صبح امروز/دوشنبه/ به منظور بررسی مشکلات شهرستانهای جنوبی استان به این منطقه سفر کرد.
ایرانشهراز توابع سیستان و بلوچستان در فاصله 340 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان و در مسیر محور ترانزیتی چابهار، زاهدان- میلک و چابهار - بم واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار