کد خبر: ۶۳۷۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷ 31 July 2018

وکیل مدافع شهرام جزایری گفت که موکلش روز گذشته (دوشنبه) از استان آذربایجان غربی به تهران منتقل شده است تا ادامه رسیدگی به پرونده او در پایتخت انجام شود.

لعیا باقری روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی ایرنا اظهار داشت: موکلم روز گذشته به همراه پرونده‌ای که برای او در استان آذربایجان غربی تشکیل شده بود، به تهران منتقل شد.
این وکیل دادگستری در پاسخ به این سئوال که پرونده جزایری به کدام دادسرا ارجاع شده است، افزود: هنوز نمی‌دانیم پرونده برای بررسی به کدام یک از نواحی دادسراهای تهران ارجاع داده می‌شود.
وکیل مدافع جزایری درباره اظهارات روز گذشته حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول و سخنگوی قوه‌ قضاییه مبنی بر اینکه جزایری پرونده قبلی هم داشته، افزود: فعلاً چیزی نمی‌دانیم و منتظریم ببینیم مرجع قضایی چه تصمیمی می‌گیرد.
روز یکشنبه هفته جاری بود که خبر دستگیری شهرام جزایری در حین خروج غیرقانونی از مرز بازرگان، در فضای مجازی منتشر شد.
به دنبال آن، توکل حیدری رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در تشریح ماجرای دستگیری جزایری گفت: ششم مرداد ماه ماموران گمرک به کانتینری که قصد خروج از کشور را داشته و پلمپ آن شکسته شده بود، مشکوک می‌شوند؛ به همین دلیل کانتیتر را باز کرده و دو نفر را که ابتدا خود را تبعه افغانی معرفی می‌کنند، می‌یابند اما در بازرسی‌های بعدی مشخص می‌شود که یکی از آنها، شهرام جزایری است.
وی افزود: این فرد در هنگام دستگیری پیشنهاد رشوه یک میلیارد تومانی را به ماموران می‌دهد که این رشوه توسط ماموران وظیفه شناس رد می شود.
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفته است: این فرد به دلیل بدهی زیاد مالیاتی ممنوع الخروج بوده و در بازپرسی ادعا می‌کند که برای دیدار و سرکشی به یکی از اعضای خانواده‌اش که در کانادا سکونت دارد، قصد خروج از کشور را داشته است.
حیدری با بیان اینکه متهم در حال حاضر در اختیار دستگاه قضایی است و تحقیقات ادامه دارد، خاطرنشان کرد: شهرام جزایری فعلا به اتهام پیشنهاد رشوه و خروج غیرمجاز از کشور، در بازداشت بسر می‌برد و تفهیم اتهام صورت گرفته است.
حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه ‌قضاییه نیز روز گذشته هشتم مرداد در حاشیه جلسه مسئولان عالی قضایی درباره پرونده شهرام جزایری گفت: پرونده این فرد به تهران احاله شده و قرار است در تهران پیگیری شود. این موضوع از جنبه‌های مختلف مثل اقدام به خروج از کشور و چگونگی آن و همچنین بحث پرداخت رشوه و افرادی که آنجا همراه وی بوده‌اند و هویت و ارتباط آنها با موضوع، نیاز به بررسی دارد.
معاون اول دستگاه قضا افزود: همچنین نسبت به ماهیت موضوع و با توجه به سابقه قبلی این فرد در مورد فرار و هم در مورد برخی از پرونده‌ها که داشته است، ضرورت داشت این پرونده در تهران رسیدگی شود؛ از این رو، این درخواست مطرح شد و اکنون با احاله این پرونده موافقت شده است و ادامه رسیدگی در تهران خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار