مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان گزارشی از جزئیات تشکیل کارگروه تخصصی اشتغال در کمیته امداد این استان ارایه کرد و گفت طی سال جاری ۱۲۷ میلیارد تومان تسهیلات در قالب طرح اشتغال پایدار روستایی به استان سیستان و بلوچستان اختصاص یافته که از این رقم ۱۰۴ میلیارد تومان و بیشترین سهم مربوط به مددجویان کمیته امداد این استان است.
کد خبر: ۶۳۷۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۹ 31 July 2018

 به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان مهرداد جهاندیده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان گفت: جلسه کارگروه تخصصی اشتغال در کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان در راستای انعقاد تفاهم نامه بین وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه بودجه کشور مبنی بر اختصاص قسمتی از تسهیلات اشتغال روستایی به جامعه هدف سه نهاد حمایتی این استان تشکیل شده است.

وی با اشاره به اختصاص بودجه اشتغال پایدار مناطق محروم و روستایی برای سازمان‌های حمایتی که مشمول کارگروه اشتغال استان هستند، افزود: در این رابطه تفاهم نامه های مربوطه میان سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و کمیته امداد با هدف کاهش فقر مطلق در مناطق کمتر توسعه یافته، روستایی و اولویت سازی و ساز و کار مشخص برای این سه نهاد منعقد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بانک های عامل این طرح ها شامل بانک توسعه تعاون، کشاورزی، صندوق کار آفرینی امید و پست بانک است که جلسات مربوطه تشکیل و مقرر شد طرح های آماده دستگاه‌ها ارسال شود.

جهاندیده گفت: ۱۲۷ میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی برای این استان تعیین شده که با اختصاص این مبلغ ۵ هزار و ۸۹ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد به طوری که بیشترین سهم مربوط به کمیته امداد با رقم ۱۰۴ میلیارد تومن است.

وی با بیان اینکه سقف تسهیلات حمایتی از محل روستایی تا ۲۵ میلیون تومان بوده که البته تا ۵۰ میلیون تومان قابل افزایش است، با همت و تشریک مساعی دستگاه های حمایتی مربوطه در موعد مقرر تسهلات را برای استان به ویژه متقاضیان جویای کار جذب کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار