استاندار سيستان و بلوچستان با بيان اينكه شاخص هاي جامعه عشايري استان در برخي حوزه ها پايين و ضعيف است، تلاش و برنامه ريزي براي ارتقاء متوازن شاخص هاي جامعه عشايري را مورد تاكيد قرار داد.
کد خبر: ۶۳۹۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳ 04 August 2018

 

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان سيددانيال محبي در شوراي عشايري استان كه در منطقه عشايري شورُك بخش مركزي زاهدان برگزار شد؛ إظهار داشت: در قانون ششم توسعه براي رفع مشكلات جامعه ي عشايري مواردي ديده شده است تا با تامين منابع مورد نياز، شاخص هاي توسعه اي جامعه عشايري ارتقاء يابد.

وي همچنين با اشاره به سفر وزير كشور به استان ادامه داد: در اين سفر ١٠١ مصوبه در قالب تفاهنامه از سوي رييس دفتر رييس جمهور به ١٨ وزارتخانه ابلاغ شده است كه بخش قابل توجهي از اين مصوبات مربوط به رفع مشكلات كشاورزان، دامداران و عشاير است كه بر اثر خشكسالي دچار خسارت شده اند.

استاندار تصريح كرد: بخشي از اعتبارات استاني در جهت حل مشكلات جامعه عشايري در مدت سه سال هدف گذاري شده است.

محبي گفت: با پيگيري هاي به عمل آمده ١٢٠٠ تانكر براي آبرساني به روستاها و مناطق عشايري تامين شده است كه بخشي از مشكلات آنان در زمينه تامين آب شرب بهداشتي براي كوتاه مدت رفع خواهد شد.

در اين جلسه طوقي مديركل امور عشايري استان هم خواستار برق دار نمودن چاه هاي آب، پوشش كامل بيمه اي عشاير، پوشش آنتن دهي تلفن همراه و احداث و بهسازي مسيرهاي دسترسي عشاير به محورهاي مواصلاتي را خواستار شد.

گفتني است در اين جلسه با دستور استاندار مقرر شد مسير دسترسي منطقه عشايري شورُك توسط اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي استان بهسازي شود.

منطقه عشايري شورُك از توابع بخش مركزي شهرستان زاهدان در جنوب شهر زاهدان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار