دبیر شورای فرهنگی زندان زاهدان خبر داد
با پایان مهلت شرکت در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، تعداد اعضای کتابخانه مشارکتی شهید شوشتری زندان زاهدان که در این رویداد فرهنگی مشارکت نمودند از ۵۰۰ نفر عبور کرد.
کد خبر: ۶۴۰۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۲ 07 August 2018

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان روح اله باقری کتابدار مسئول کتابخانه مشارکتی شهید شوشتری زندان زاهدان با اعلام این خبر گفت: استقبال چشمگیر کارکنان، سربازان و مددجویان زندان زاهدان از مسابقه کتابخوانی رضوی ماهی پر رونق در عرصه کتاب و مطالعه کتاب را در کتابخانه شهید شوشتری رقم زد؛ چنانکه بنا به تصمیم شورای فرهنگی زندان ساعت کاری کتابخانه شهید شوشتری افزایش داده شد تا مددجویان در نوبت عصر هم بتوانند از کتابخانه استفاده کنند.
روح اله باقری با اشاره به نقش ویژه‌ای که معرفی کتاب در ترغیب مخاطب به مطالعه دارد افزود: اگر چه مخاطب خاص خودش به دنبال کتاب می گردد اما برای جذب عموم مددجویان باید کتاب های خوب و جذاب با استفاده از ابزارهای هنرمندانه به آنان معرفی شود تا به مطالعه این کتاب ترغیب گردند.

وی افزود از این روی در یک ماهه گذشته بیش از ده برنامه معرفی و جمع خوانی کتاب با محوریت سه کتاب «ماه هشتم » ، «مهر ولایت در آسمان ایران » ، «به سپیدی یک رویا » در زندان زاهدان انجام شده است که ثمره آن شرکت ۵۰۸ نفر از کارکنان ، سربازان و مددجویان در جشنواره کتابخوانی رضوی بوده است.
دبیر شورای فرهنگی زندان زاهدان ادامه داد: از این تعداد شرکت کننده ۶۰ نفر کارکنان ، ۵۰ نفر سرباز و ۳۸۸ نفر مددجویان زن و مرد بوده اند.

به گزارش تابناک در جشنواره کتابخوانی رضوی امکان دریافت رایگان نسخه PDF منابع جشنواره در پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به آدر www.iranpl.ir برای علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره میسر شده و کتاب‌های بریل این منابع نیز برای حدود ۶۰ کتابخانه دارای بخش نابینایان تهیه شده و در حال ارسال است. علاوه بر این ۳ روش، از هر عنوان از منابع این جشنواره ۲ نسخه در ۳۴۰۰ کتابخانه عمومی سراسر کشور وجود دارد و تعدادی نیز در اختیار ستاد استان‌ها برای پشتیبانی از کتابخانه‌ها و یا سازمان‌ها و مراکزی که با ما همکاری می‌کنند، قرار گرفته است. همچنین این جشنواره بخشی با عنوان «مسابقه کتابخوانی خانواده رضوی» را برگزار می‌کند که شرط اولیه شرکت در این بخش مشارکت یکی از والدین یا پدر و یا مادر در این بخش است. هر فرد تنها می‌تواند در یکی از ۲ بخش مسابقه کتابخوانی خانوادگی و یا فردی شرکت کند و در صورت شرکت در هر دو بخش از هر دو بخش کنار گذاشته خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار