کد خبر: ۶۴۰۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱ 08 August 2018

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: 10 میلیون قطعه بچه میگو از نوع سفید هندی در خورات گواتر، تیس و پزم چابهار رهاسازی شد.

میران صداقتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اقدام با هدف بازسازی ذخایر میگو انجام شده است تا بتوان در سالجاری میگوی بیشتری تولید و برداشت کرد.
وی بیان کرد: این اقدام که برای دومین سال متوالی و با همکاری سازمان شیلات ایران در حال اجراست بعد از یک وقفه چندساله در دستور کار این اداره کل قرار گرفته و هزینه آن از محل اعتبارات ابلاغی سازمان شیلات تامین شده است.
معاون آبزی پروری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: چابهار و کنارک با ساحلی پاکیزه و بدور از آلودگی های صنعتی و شهری بهترین مکان برای پرورش میگو در کشور هستند.
صداقتی ادامه داد: چابهار به دلیل نزدیکی به خط استوا هوایی به نسبت گرم و مرطوب دارد و درجه حرارت سواحل این شهرستان در هشت تا 10 ماه از سال مناسب برای پرورش میگو است که این امر سبب شده تا کارشناسان این منطقه را به بهشت آبزی پروی تشبیه کنند.
معاون آبزی پروری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر پرورش میگو در استخر، میگوی زیادی در دریا نیز وجود دارد که با بازسازی ذخایر میگو موجب رشد تولید نیز می شود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار