کد خبر: ۶۴۱۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴ 09 August 2018

فریدون جیرانی در شبی که به پاس ۴۳ سال فعالیت خبری تقدیر شد، بیان کرد، در زمانی که آموزش‌های خاصی در حوزه روزنامه‌نگاری نبود شانس بزرکی داشت که با جواد مجابی کار کرد.

به گزارش ایسنا، شامگاه ۱۷ مردادماه جمعی صمیمانه از هنرمندان برپا شد تا برای فریدون جیرانی که سالها در عرصه مطبوعات فعال بوده همزمان با روز خبرنگار بزرگداشتی غافلگیرکننده داشته باشند و در بین مهمانان حاضر جواد مجابی -نویسنده - که اولین دبیر خبر جیرانی بوده بیش از سایرین او را خوشحال کرد.


در این مراسم که در کافه رزوود برگزار شد، علاوه‌ بر جواد مجابی، هنرمندانی همچون ستاره اسکندری، پانته آ بهرام، امین تارخ، مهران احمدی، سیروس الوند، محمد مهدی عسگرپور، حبیب اسماعیلی، بهرام دهقانی، مهدی صباغ زاده، محسن خان جهانی و منتقدانی از جمله شاهین امین، مازیار فکری ارشاد و علی اعلایی حضور داشتند و از نگاه خود درباره جیرانی صحبت کردند.


شاهین امین با اشاره به جنون روزنامه‌نگاری جیرانی ابراز امیدواری کرد که او باز هم فیلم بسازد و کار رسانه‌ای کند.


همچنین پانته‌آ بهرام با توجه به شیوه‌ کاری جیرانی او را الگویی دوست داشتنی برای کسانی دانست که جدید وارد این عرصه می‌شوند.


او افزود: کسی که جرات می‌کند ژانرش را عوض کند حتما آدم ویژه‌ای است.


اما جواد مجابی هم که حضورش جیرانی را غافلگیر کرده بود، با اشاره به همکاری مطبوعاتی‌اشان گفت: فریدون جیرانی یک انسان فرهنگی و اجتماعی است و با همان انرژی که وارد روزنامه شد به سینما رفت که این سینما او را عوض نکرد بلکه به عنوان یک انسان حساس به فرهنگ و اجتماع کارش را ادامه داد و تفاوتی بین این دو رسانه نیست.


این نویسنده اضافه کرد: او اشتیاق فراوان برای دانستن دارد و به اصول فکری خود پایبند است و امیدوارم با همین اشتیاق به کشف بیشتر عرصه‌های نو بپردازد.
امین تارخ هم گفت: همیشه شارژ بودن او برای دانستن باعث شده که جوان بماند و در این مورد همیشه حسرت او را خورده‌ام.او گنیجنه‌ای است که تاریخ سینما را در خود دارد و امیدوارم روزی کتاب خاطراتی بنویسد.


سیروس الوند ‌هم با اشاره به مصاحبه‌ای که  با جیرانی دانسته و آن را  بهترین مصاحبه‌ انجام شده‌اش میداند، تاکید کرد، جیرانی به سینما  خدمت کرده است.


در ادامه عسگرپور هم با بیان اینکه محافظه کاری در ادبیات سیاسی ما معنای خاصی پیدا کرده در صورتی که محافظه کاری اگر به شکل منطقی و معقول باشد معنای درستی دارد، گفت: این ویژگی به شکلی خاص کمک کرده با یک جیرانی دوست داشتنی روبرو باشیم و این طور نبوده که چند چهره از او ببینیم که در نهایت در کارهای  مختلف مثل اجرا هم‌ موفق بوده‌ است. ضمن اینکه یکی از ویژگی‌های مهم، گنجینه بودن ایشان از اطلاعات است.


مهران احمدی نیز در سخنانی کوتاه جیرانی ابراز امیدواری کرد که همکاری مشترک جدیدش با جیرانی با نام «آشفتگی» فیلم خوبی شده باشد.


سپس ستاره اسکندری که‌ در سریال مرگ تدریجی  یک رویا بد جیرانی کار کرده بود، گفت: شناخت از روابط واقعی سینما را مدیون ایشان هستم چون به من آموخت سینما جدا از تمام  چیزهایی که می‌دهد، یک دنیای بی رحم دارد.


این بازیگر خطاب به جیرانی افزود: افسوس که ‌در جوانی با شما کار کردم چون هر چه جلوتر می‌رویم شرایط بدتر می‌شود.


در پایان جیرانی که در سال‌های گذشته سردبیر روزنامه سینما  بوده است، به دوران کاری خود با مجابی اشاره کرد و با بیان اینکه در آن زمان خیلی آموزش در روزنامه نبود، گفت: من شانس زیادی آوردم که با آقای محابی کار میکردم و خیلی خوشحالم که ایشان را دعوت کرده‌اید چون لذت بخش‌ترین لحظه زندگی‌ من امشب بود.


به گزارش ایسنا، در این مراسم فیلمی کوتاه از گفت‌وگویی با جیرانی پخش شد که او در آن به شروع کار خبری خود قبل از انقلاب و بعد ادامه‌ی آن اشاره کرده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار