مهلت 48 ساعته؛
رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده خوزستان گفت: شرکت های هواپیمایی تا 48 ساعت فرصت دارند تا پروازهای چارتری خود را در شهر اهواز حذف کنند و پس از آن با متخلفان طبق قوانین برخورد می شود.
کد خبر: ۶۴۳۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲ 15 August 2018

علی محمد رحمانی زاده روز دوشنبه در نشست بررسی وضعیت بلیت های هواپیمایی در اهواز و ارایه راهکار های ثبات آن در سالن جلسات فرودگاه اهواز افزود: در حالی که ارایه بلیت با نرخ شناور از ابتدای تابستان در برخی شهرها از جمله اهواز ممنوع شده،همچنان برخی شرکت های هواپیمایی اقدام به فروش بلیت چارتری می کنند که تخلف محسوب می شود.

وی گفت: برای فروش بلیت هواپیما، قیمت حداقل و حداکثری توسط سازمان هواپیمایی کشور تعیین شده که آژانس ها هم موظف هستند بر اساس همان قیمت کف و سقف مشخص بلیت های خود را بفروشند.

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده خوزستان بیان کرد: در روزهای اخیر مشاهده شده که برخی شرکت های هواپیمایی از قیمت تعیین شده تخلف کرده و مشکوک به تخلف هستند که در صورت اثبات با آنها برخورد خواهد شد.

رحمانی زاده یادآور شد: یکی از مشکلات در بحث فروش بلیت، فروش از طریق سایت های غیرمجازی است که به صورت لحظه ای بلیت را می فروشند و بازرسی راهکار جامعی برای آن پیدا نکرده است.

 تصویب قانون قیمت شناور مشکل زا شده است

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان نیز گفت: مجلس شورای اسلامی قیمت بلیت هوایما را شناور مصوب کرده و دست تعزیرات و بازرسی صنعت و معدن در این موضوع بسته شده و نمی توانند کاری کنند.

رضا سعیدی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی در این زمینه مسئول بوده و باید پاسخگو باشد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم ورود جدی به بحث نظارت بر روش بلیت هواپیما و برخورد با متخلفان گفت: یکی از وظایف نماینده شرکت های هواپیمایی در خوزستان بحث نظارت بر قیمت ها است که تاکنون به طور جدی اتفاق نیفتاده است.

سعیدی در ادامه بیان کرد: برخی حضور عراقی ها را در خوزستان یکی از دلایل افزایش قیمت بلیت هواپیما دانسته و خواستار برخورد با این موضوع هستند ولی باید توجه داشت که در کشورهای خارجی با ما این گونه نمی شود و ما را مشکل نمی بینند بنابراین نباید حضور عراقی ها را در خوزستان مشکل دید زیرا مشکل اصلی از سوی چارتر کننده است.

کاهش ظرفیت پروازها حق مردم خوزستان نیست

معاون اداره کل اقتصادی استانداری خوزستان نیز در این نشست با انتقاد از رفتار برخی شرکت های هواپیمایی در خوزستان گفت: افزایش قیمت به نرخ دلخواه و کاهش ظرفیت پروازها در تابستان از سوی برخی خطوط هواپیمایی مستحق مردم خوزستان نیست.

امید بن عباس افزود: خوزستان خواستار یک رابطه دو سویه و پایاپای با خطوط و شرکت های هواپیمایی کشور است در غیر این صورت، موظف به ارایه خدمات به آنها نخواهد بود.

وی گفت: انتظار ما این است شرکت های هواپیمایی که با وجود بدهی کلان به خوزستان همچنان خدمات دریافت می کنند، در زمان سختی در کنار استان و شهروندان خوزستان باشند.

وی با اشاره به مصوبه حذف بلیت های چارتری در سه خط هوایی (اهواز - تبریز - بندرعباس) به مقصد تهران افزود: پروازهای چارتری بیش از یک ماه و نیم پیش برای خطوط هوایی اهواز حذف شده با وجود این همچنان در این شهر به فروش می رسند از این رو لازم است تا بازرسی صنعت و معدن و تعزیرات حکومتی خوزستان در این زمینه ورود کنند.
بن عباس تاکید کرد: نظارت بر قیمت بلیت هواپیما باید با دقت بیشتری صورت بگیرد و قیمت فروش آن در فرودگاه مطابق با قیمت مصوب و استاندارد باشد.

فرودگاه بین المللی اهواز به بیش از 20 نقطه پرواز داخلی و خارجی دارد که روزانه بیش از 100 پرواز رفت و برگشت از این فرودگاه انجام می شود.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار