کد خبر: ۶۴۷۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴ 14 September 2018

فرمانده سپاه پاسداران گفت: سپاه در فعالیت‌های اقتصادی ورود پیدا نمی‌کند و تنها در عرصه سازندگی که فعالیت اقتصادی محسوب نمی‌شود فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، سرلشکر محمدعلی جعفری در جلسه پرسش و پاسخ نوزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور که در دانشگاه رازی برگزار شد، اظهار داشت: سپاه در سیاست فرمانده دارد و زمانی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند من نیروهای مسلح را مدیریت می‌کنم یعنی تمام حرکات سپاه را زیر نظر دارند و چنانچه کار اشتباهی رخ دهد تذکر می‌دهند.

وی با بیان اینکه فلسفه وجودی سپاه حفظ انقلاب است و این با نیروی نظامی که تنها برای مقابله با تهدیدات نظامی ایجاد شده متفاوت است، گفت: یکی از تهدیدات جدی جنگ نرم علیه انقلاب اسلامی خطرات سیاسی است و تهدید سیاسی می‌تواند انقلاب را از پای دربیاورد و نمونه آن دهه دوم انقلاب و درگیری‌های امنیتی سال 78 و فتنه 88 است که مهمترین تهدیدات سیاسی انقلاب بود.

سرلشکر جعفری با اشاره به اینکه وقتی وظیفه سپاه حفظ انقلاب است پس در مقابل تمام تهدیدات حتی سیاسی می‌ایستد، افزود: عمل سپاه تنها نظامی نیست و در مرحله نخست سیاسی و در مرحله بعدی فرهنگی، امنیتی و نظامی است و این به این معناست که باید با تهدیدات سیاسی مقابله کند.

وی بیان کرد: افرادی که در جبهه سیاسی هستند و از فعالیت‌های رسانه‌ای در مقابله با جبهه انقلاب نیز به خوبی آگاه هستند می‌دانند زمانی که سپاه در حال حرکتی است که دست آن‌ها را رو کند و اجازه نمی‌دهد جریانات سیاسی مخالف انقلاب به نتیجه برسد این عمل سپاه را دخالت می‌دانند اما سپاه از نظر سیاسی تذکری از مقام معظم رهبری دریافت نکرده اما سیاسیون مقابل جبهه انقلاب با فعالیت‌های سیاسی سپاه مشکل دارند.

سرلشکر جعفری با اشاره به اینکه در کار رسانه‌ای و انتقال اقدامات مثبت بعد از انقلاب ضعف داریم، عنوان کرد: سپاه در عرصه سازندگی مجوز داشته اما ماهیت آن نظامی امنیتی است و در تمام عرصه‌ها همچون اقتصادی نمی‌تواند وارد شود.

سرلشکر جعفری گفت: دوست و دشمن اقرار می‌کند که بیشتر فعالیت‌های سازندگی به دست سپاه انجام می‌شود و دلیل این است که فعالیت‌های عمرانی برای بخش خصوصی به صرفه نیست یا به دنبال سود بیشتری هستند اما سپاه تنها به دنبال سود نیست و در عرصه‌های مختلف فعالیت‌های مناسبی انجام شده اما به خوبی انتقال داده نشده است.

وی با اشاره به اینکه سپاه در فعالیت‌های اقتصادی ورود پیدا نمی‌کند و تنها در عرصه سازندگی که فعالیت اقتصادی محسوب نمی‌شود فعالیت می‌کند، افزود: چنانچه سپاه در این مدت فعالیت سازندگی نداشت کشور به چنین پیشرفتی در این عرصه نمی‌رسید..

سرلشکر جعفری با بیان اینکه سپاه در عرصه عمرانی و سازندگی مجموعه بزرگ پیمانکاری است که مشابه ندارد، بیان کرد: دلیل آن هم این است که دیدگاه اقتصادی که سپاه دارد بخش خصوصی ندارد و این فعالیت‌ها برای سپاه سود ندارد و تنها براساس تکلیف انجام می‌شود اما دشمنان نمی‌خواهند این را بپذیرند.

وی با اشاره به اینکه برخی از روی ترس و برخی از روی وادادگی یا همراهی با دشمن و اینکه دشمن و مذاکره را باور دارند عنوان کرد: این افراد می‌گویند شرط آمریکایی‌ها توان موشکی است و پیشنهاد می‌کنند این توان برداشته شود که راه مذاکره باز شود بنابراین همه از روی ترس این موضوع را مطرح نمی‌کنند بلکه از روی وادادگی و وابستگی آن‌ها به غرب است.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه دشمن جنگ یا تحریم نظامی را تجربه کرده و جنگ در این نظام به ضرر دشمن و فرصتی برای ما است، گفت: تمامی جنگ‌های بعد از انقلاب اسلامی که در منطقه و با مبانی و اصول انقلاب اسلامی رخ داده به شکست دشمن با بزرگترین ارتش‌های دنیا منجر شده است.

وی اظهار کرد: چنانچه دشمن بخواهد با جمهوری اسلامی به عنوان شاهراه صدور نفت و انرژی درگیر شود فرصتی برای ما و تهدیدی برای آن‌هاست و نفت به شدت گران می‌شود و بنابراین دشمن به همان اندازه که از جنگ نظامی دوری می‌کند به همان اندازه روی جنگ نرم تمرکز می‌کند.

سرلشکر جعفری با اشاره به اینکه تمام دشمنان اعم از داخلی و خارجی در فضای رسانه‌ای موجود در جامعه تخم یأس و ناامیدی را در جامعه پرورش می‌دهند، گفت: فضای رسانه‌ای گسترده‌ای در اختیار سپاه نیست و بازگو کردن فعالیت‌ها نیازمند این است که کل فضای رسانه‌ای جبهه انقلابی در اختیار سپاه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سپاه دو ویژگی مردمی و انقلابی بودن را دارد و تلاش می‌شود این ویژگی حفظ و روز به روز گسترش یابد، بیان کرد: عوامل و مقایسه‌ها مشکلاتی را برای ما ایجاد می‌کند و در حال مبارزه هستیم که ویژگی مردمی و انقلابی بودن بیشتر گسترش یابد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند من تنها در بخش نیروهای مسلح مدیریت می‌کنم و ورود به تمام فعالیت‌ها باید از سوی مقام معظم رهبری باشد و اجازه ورود به تمام عرصه‌های اقتصادی وجود ندارد و از طرف مقام معظم رهبری منع وجود دارد و ضرورتی نیز ندارد.

سرلشکر جعفری با اشاره به اینکه جبهه انقلاب هنر رسانه‌ای ندارد و رسانه امروز نیازمند عبور از برخی از خط قرمز‌ها است که جبهه انقلاب نمی‌تواند این کار را انجام دهد بیان کرد: سپاه یکی از ارگان‌هایی است که پشت سر مقام معظم رهبری پای ارزش‌های انقلاب ایستاده و می‌ایستد و دشمنان داخلی و خارجی هدف خود را تضعیف سپاه قرار می‌دهند و این طبیعی است و ذهنیت مردم نسبت به سپاه حاصل عملیات رسانه‌ای دشمنان است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
لطفا خروج کنید، ورود که قبلا کرده اید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار