امداد و نجات تمساح مردابی توسط مامورین اجرایی محیط زیست شهرستان چابهار
اشرفعلی حسینی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چابهار در سیستان و بلوچستان گفت: یک سر تمساح که در یک حلقه چاه گرفتار شده بود، توسط محیط بانان چابهاری نجات یافت.
کد خبر: ۶۴۸۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴ 27 August 2018

زنده گیری یک سر تمساح از چاه آب در چابهار/ رهاسازی تمساح پوزه‌کوتاه در منطقه حفاظت‌شده

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان اشرفعلی حسینی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چابهار در سیستان و بلوچستان گفت: یک سر تمساح که در یک حلقه چاه گرفتار شده بود، توسط محیط بانان چابهاری نجات یافت.

حسینی افزود: در پی گزارشات مردمی مبنی بر گرفتار شدن یک سر تمساح مردابی در چاه آب کشاورزی واقع در روستای مسکانی از توابع دهستان باهوکلات، محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بلافاصله در منطقه حاضر شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست چابهار ادامه داد: پس از بررسی وضعیت و عمق چاه و همچنین وضعیت تمساح به دام افتاده در چاه اقدامات زنده گیری و بیرون آوردن تمساح از چاه با کمک مردم روستا انجام گرفت.

حسینی خاطرنشان کرد: تمساح مذکور پس از بیومتری و ثبت مشخصات و اطمینان از سلامت آن در زیستگاه متناسب با نوع گونه رهاسازی شد.

وی اشاره کرد: از مهمترين و بارزترين ویژگیهای منطقه حفاظت شده گاندو(با مساحتی معادل 465181 هکتار) ، وجود گونه نادر و حمایت شده تمساح مردابی يا كروكوديــل تالابي با نــام علمـــي Crocodylus palustris از خانـــواده كـــروكوديل ها Family crocodylidae مي باشد كه به گویش محلی آن را گاندو مي نامند و در بركه هاي رودخانه سرباز از 5 كيلومتري شمال راسك تا بركه كلاني حدود 15كيلومتري خليج گواتر در رودخانه باهوکلات زیست می کند. منطقه حفاظت شده گاندو یکی از زیستگاههای اصلی این گونه نادر در کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار