مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: تاکنون ۳۷ هزار نفر روستایی در سیستان و بلوچستان از بیمه بهره مند شده اند اما جمعیت مشمول در این استان را می توان به ۳۵۰ هزار نفر افزایش داد.
کد خبر: ۶۴۹۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶ 30 August 2018

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان محمدرضا واعظ مهدوی در نشست شورای هماهنگی دستگاههای تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برای بیمه عشایر و روستاییان هیچ محدودیتی در این استان نداریم و از روستاییان دعوت می کنیم تا از امکاناتی که دولت برای بیمه آنها فراهم کرده استفاده کنند.

وی افزود: دولت ۲ برابر حق بیمه روستاییان را می پردازد و آنان فقط با پرداخت یک سوم حق بیمه یعنی ماهیانه ۲۰ هزار تومان و سالیانه ۲۴۰ هزار تومان می توانند از خدمات بیمه برخوردار شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: یک میلیون و ۶۷۰ هزار نفر در کل کشور تا کنون زیر پوشش بیمه قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: نسبت بیمه شدگان در کشور از سیستان و بلوچستان بیشتر است که امیدواریم استفاده از بیمه عشایر و روستاییان با استقبال بیشتر مشمولان در این استان گسترش یابد.

واعظ مهدوی اظهار داشت: سیاست های حمایتی دیگری را هم برای گسترش بیمه های اجتماعی در سیستان و بلوچستان پیگیری خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: تمامی اقداماتی که به حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی مربوط است در شورای استانی هماهنگی دستگاههای تابعه این وزارتخانه بررسی و پیگیری می شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: تامین اجتماعی، بهزیستی، بانک توسعه تعاون، بانک رفاه، صندوق کارآفرینی امید، صندوق بیمه عشایر و روستاییان و تمامی واحدهای مربوط به تعاون باید در این شورا وظایف خود را به درستی و کامل انجام دهند.

وی اظهار داشت: اگر در سایر استانهای کشور کمبود و یا مشکلی در بیمه روستاییان و عشایر داشته باشیم سعی می کنیم در سیستان و بلوچستان این کمبودها وجود نداشته باشد و بتوانیم خدمات خود را به طور کامل در این استان انجام دهیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: پوشش تامین اجتماعی در سیستان و بلوچستان ۲۷ درصد و میانگین کشوری آن ۵۵ درصد است.

وی ادامه داد: باید برنامه ریزی و هدف گذاری شود تا این پوشش حداقل به ۴۵ درصد افزایش پیدا کند چرا که پوشش فعلی مناسب ارزیابی نمی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار