کد خبر: ۶۴۹۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳ 30 August 2018

نماینده مردم سیستان (زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز) گفت: امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی کلیات لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری به تصویب نمایندگان رسید که منطقه آزاد سیستان نیز یکی از این موارد است.

حبیب الله دهمرده اظهار داشت: نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس با 127 رای موافق، 51 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر کلیات لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری-صنعتی و 12 منطقه ویژه اقتصادی را تصویب کردند.
وی با بیان اینکه جزئیات این لایحه هفته آینده در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی می شود، ادامه داد: براساس این لایحه و در صورت تصویب نهایی منطقه آزاد تجاری - صنعتی سیستان ایجاد می شود.
دهمرده خاطر نشان کرد: تایید نهایی طرح منوط به رای نمایندگان مجلس به اصل لایحه و تایید شورای نگهبان است.
به گزارش ایرنا هفتم مرداد امسال سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تصویب لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی در این کمیسیون خبر داد.
در ماده واحده این لایحه آمده است: در راستای تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر توسعه حوزه عمل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و به منظور انتقال فناوری های پیشرفته، گسترش و تسهیل تولید، صادرات کالا و خدمات و تامین نیازهای ضروری و منابع مالی از خارج به دولت اجازه داده می شود با رعایت مفاد قانون برنامه ششم توسعه، در استان های گلستان (اینچه برون)،ایلام (مهران)، اردبیل (اردبیل)، سیستان و بلوچستان (سیستان)، کردستان (بانه-مریوان)،هرمزگان (جاسک)، بوشهر (بوشهر) و کرمانشاه (قصرشیرین) منطقه آزاد تجاری-صنعتی ایجاد کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار