کد خبر: ۶۴۹۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۱ 29 August 2018

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر سیستان و بلوچستان گفت: برگزاری با شکوه 15 جشن محوری ویژه عید سعید غدیر خم در 15 نقطه استان تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام عیسی بزمانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای جشن های محوری در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان برنامه ریزی شده است.
وی ادامه داد: مراسم محوری این عید بزرگ صبح روز پنجشنبه در مسجد جامع زاهدان با حضور علما، مسئولان و مردم برگزار می شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین مساجد محوری و مراکز فرهنگی در شهرهای ایرانشهر، سراوان، چابهار، خاش، دلگان، کنارک، نیکشهر، زهک، هیرمند، راسک، میرجاوه، نیمروز و هامون نیز میزبان برگزاری جشن های غدیر هستند.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر جشن های مسجد محور، ایستگاههای صلواتی و جشن های خیابانی نیز توسط مردم ولایت مدار سیستان و بلوچستان در این روزها برپا می شود.
بزمانی تصریح کرد: برگزاری جشن چهار هزار نفری در روز عید غدیر در جوار گلزار شهدا از جمله این جشن هاست.
وی اظهار داشت: از منظر آیات و روایات جایگاه و اهمیت عید غدیر به گونه ای توصیف شده است که تحلیل معنایی آن گستره دین شناسی، پیامبرشناسی، دشمن شناسی، سنت شناسی، امام شناسی و امت شناسی را دربر می گیرد.
دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر سیستان و بلوچستان افزود: با این توصیف برپایی هر چه بهتر و باشکوه تر این عید بزرگ در شناساندن واقعه تاریخی و وحدت آفرین غدیرخم نقش آفرین خواهد بود.
به گزارش ایرنا مردم ولایت مدار شیعه و سنی سیستان و بلوچستان همه ساله در عید سعید غدیر خم با برگزاری آیین های ویژه و آذین بندی خیابان ها و برپایی ایستگاه های صلواتی به جشن و سرور می پردازند.
عید غدیر از بزرگ ‌ترین اعیاد مسلمانان به ویژه شیعیان محسوب می شود که بنابر روایات در روز هجدهم ذی‌الحجه سال دهم هجری در سفر حجة الوداع در سرزمین غدیر خم پیامبر اکرم (ص) به دستور خداوند حضرت علی(ع) را به مقام خلافت و امامت منصوب کردند. شیعیان در سراسر جهان این روز را جشن گرفته و مراسم مختلفی در گرامیداشت آن برگزار می‌ کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار