رئیس پارک علم و فناوری استان و سیستان و بلوچستان گزارشی از جزئیات تفاهم نامه کمیته امداد امام (ره) و پارک علم و فناوری این استان ارایه کرد و گفت دوره آموزشی کارآفرینی ویژه دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) استان سیستان و بلوچستان به مدت سه روز با هدف تغییر افق دید و سازه ذهنی دانش آموزان به سمت کارآفرینی، نوآوری و خلاقیت برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۴۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸ 11 September 2018

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان محمدنبی شیهکی تاش، رئیس پارک علم و فناوری استان سیستان و بلوچستان گفت: پارک علم و فناوری نهاد مکمل دانشگاه سیستان و بلوچستان بوده که هدف اصلی آن توسعه کسب و کارهای دانش بنیان و ایجاد ظرفیت جدید بر اساس مزیت رقابتی و خلق مزیت راهبردی است.

وی افزود: پارک ها در واقع به دنبال ایجاد بستر نهادی مناسبی برای توسعه کسب و کارهای دانش محور بوده و بخش عمده ورودی‌ آن صاحبان ایده، افراد خلاق، نوآور و کارآفرینان و فن آفرینان است.

رئیس پارک علم و فناوری استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: اکثر شرکت‌ها در پارک علم و فناوری این استان دارای دانش تخصصی و بازار کاملا متفاوت است به طور کلی در پارک علم و فناوری به دنبال طراحی یک اکوسیستم کارآفرینی هستیم که منبع اصلی آن دانش و فناوری باشد

شیهکی تاش یادآور شد: در پارک علم و فناوری این استان تلاش شده ارکان اصلی این اکوسیستم طراحی شود به عنوان مثال صندوق سرمایه گذاری مخاطره پذیر استان و به عبارتی vc شکل بگیرد.

وی اعلام کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های انجام شده تشکیل فضای فیزیکی و کاربری مناسبی برای شرکت ها بوده و از طرف دیگر سعی شده که زیرساخت آزمایشگاهی و فناوری متناسب با شرکت ها این استان شکل بگیرد و مدل‌هایی برای توسعه کارآفرینی براساس مزیت های رقابتی طراحی کرد.

رئیس پارک علم وفناوری استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه یک بخش دیگر فعالیت های این پارک جهت دهی به سمت حوزه مسئولیت پذیری و انتقال دانش و فناوری در حوزه دانش آموزی است، افزود: در همین رابطه دوره آموزشی کارآفرینی با همکاری کمیته امداد امام (ره) با هدف تغییر افق دید و سازه ذهنی دانش آموزان به سمت کارآفرینی نوآوری و خلاقیت در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه رویکرد دیگر این دوره آموزشی آشنایی مددجویانم با فناوری های روز دنیا در حوزه سنسور ها، رباتیک و هوا فضا است، گفت: برنامه هایی که مد نظر است یک بخش کمک به انتقال فناوری و نوآوری در کسب و کارهای محلی، کمک به توسعه بازار شرکت های محلی براساس توسعه استارت آپ های خدماتی و فعالیت های پلتفرمی ، کمک به آشنایی با کسب و کارهای نوین، فناور محور، برگزاری دوره‌های کارآفرینی نوآوری و فناوری برای حوزه دانش آموزی مددجویان است.

شیهکی تاش با بیان اینکه بخش عمده مخاطبان دانشچویان و فارغ التحصیلان دارای دانش و مهارت است، افزود: پارک کمک می کند به عنوان نهاد تسهیل گر یا تسهیل کننده منابع مالی زیرساخت آزمایشگاهی و سیستم مشاوره ای تخصصی در حوزه بازار برای شرکت ها ارایه شود.

رئیس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه یک بخش عمده انرژی و ظرفیت مجموعه برای توسعه مهارت های پیشرفته دانشجویان صرف می شود، گفت: کمک به تامین منابع مالی برای راه‌اندازی کسب و کار و استارت آپ ها، ارایه خدمات پشتیبان مالیاتی، مالی، حقوقی، بازاریابی برای شرکت ها ، کمک به ایجاد کنسرسیوم و فعالیت های شبکه‌ای بین شرکت‌های فعال در هر حوزه ، تامین فضای فیزیکی و کارگاهی برای شرکت ها و دانشجویان صاحب ایده از جمله برنامه های در دست اقدام پارک علم و فناوری استان سیستان و بلوچستان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار