کد خبر: ۶۶۰۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳ 27 September 2018

غلامرضا مجیدی نژاد یزدی*-اختصاصی تابناک|متولد سیستان و بلوچستان هستم و در حدی احساس قرابت با بلوچ‌های عزیز دارم که وقتی از ایرانشهر به دانشگاه تهران رفتم با همین لباس بلوچی رفتم و هرگز منکر این اصالت نشدم و همواره این منطقه را صاحب تمدن اصیل آریایی می دانم. این قوم در زمان ساسانیان بزرگترین سرداران سپاه ایران را داشته است، شاید برخی مردم منطقه نیز از این تاریخ بی خبر باشند، در منطقه سنگان آثار باستانی هم عصر بیستون کرمانشاه کشف شده است.

اهل استان می‌دانند که همزیستی شیعه و سنی در اینجا مثال‌زدنی است و حتی با هم ازدواج می‌کنند و از بچه‌هایشان یکی اهل سنت است، دیگری شیعه و این موضوعات مذهب اصلا در استان محل اختلاف نیست؛ البته بعضا من مسئول آمده‌ام و با تبعیض با برادر اهل سنت خود برخورد کرده ام که این موضوع از جانب احدی پذیرفته نیست.

مرحوم شهید رجایی می گفت مردم از کمبودها نمی نالند، آنچه آنها را آزار می دهد تبعیض است. تبعیض کشنده است، هیچ انسانی تبعیض را نمی پذیرد. چرا من کارمند بیایم و با یک حکم اداری اِعمال سلیقه کنم و به نام نظام و قانون و حاکمیت نوشته شود؟

بسیاری از مشکلاتی که امروزه با آن دست به گریبانیم ناشی از غفلت، نادانی و نااهلی مسئولین است نه نظام؛ باید ارتباط با مردم بی واسطه باشد و برویم وسط مردم و مشکلات را بشناسیم. باید به میام مردم برویم.

_______________________

*  معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه شهرستان چابهار

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
ای آقا،طرف وزیره این مملکته،میگه خودت بمالش،این تازه وزیر خوبس که اومده لای مردم،وای به حال بقیه که حتی درد مردم رو نمی شنون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار