کد خبر: ۶۶۷۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱ 15 October 2018

بوشهر: معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر گفت: بزودی با معرفی سخنگوی استانداری این استان و فعال شدن شورای اطلاع رسانی مشکلات فراروی انعکاس خدمات دولت برطرف خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مجید خورشیدی روز یکشنبه در نخستین نشست شورای اطلاع رسانی استان بوشهر افزود: 
پس از معرفی سخنگوی استانداری از سوی استاندار، دستگاه های اجرایی نهایت همکاری را با سخنگوی استانداری برای ارائه اطلاعات مورد نیاز داشته باشند.
وی اظهارداشت:شورای اطلاع رسانی استان بوشهر با ترکیب شماری از مدیران دستگاههای اجرایی و برخورداری از کمیته های چهارگانه با همکاری رسانه‌ها ، آسیب شناسی از وضعیت فعلی اطلاع رسانی در استان را انجام دهد .
خورشیدی با اشاره به قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات گفت: این موضوع یک الزام قانونی است و استان بوشهر در سطح کشور به عنوان یکی از استانهایی که در سریع‌ترین زمان پاسخ مورد نظر را به مخاطبان در قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات داده، معرفی شده است که امید است در زمینه بیشترین و سریع ترین نیز قرار گیرد.
وی گفت:یکی از ارزیابی های عملکردی مدیران دستگاههای اجرایی تعامل و اطلاع رسانی از طریق رسانه ها ست که در همین راستا مدیران غیر پاسخگو شناسایی و معرفی خواهند شد.
معاون استاندار بوشهر افزود:روابط عمومی استانداری بعنوان دبیر شورای اطلاع رسانی استان با همکاری رسانه ها عملکرد رسانه ای مدیران دستگاههای اجرایی را بررسی و ارزیابی خواهند کرد.
وی اظهارداشت:برخی از مدیران به صورت تقریبی با رسانه قهر و خود را محروم از ظرفیت رسانه برای انعکاس خدمات و دستاوردهای دستگاه اجرایی می کنند این درحالی است که هیچ مدیر عاقلی خود را از رسانه محروم نمی کند.
خورشیدی گفت: تلاش برای فعال سازی شورای اطلاع رسانی استان اقدام مفیدی است که برخی از خلاء های موجود در حوزه اطلاع رسانی را رصد و برای برون رفت از آنها تدبیر خواهد کرد هرچند این شورا قرار نیست به موازات دستگاه های تخصصی که در حال انجام وظیفه هستند کاری انجام دهد.
معاون استاندار بوشهر یادآورشد: شورای اطلاع رسانی به نوعی تمرکز اطلاع رسانی در استان را ساماندهی و مدیریت می کند.
خورشیدی تاکیدکرد: جامعه به همان نسبتی که با فراوانی اطلاعات و اطلاع رسانی مواجه است در برخی زمان ها درخصوص برخی عملکرد دولت در غفلت کامل است. 
معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر افزود: ضرورت اطلاع رسانی و اقناع افکار عمومی به گونه ای است که حتی برخی جلسه های مهم محرمانه در حدی که به مفاد آن لطمه ای وارد نشود نیز باید خبر تصمیم گیری ها که به سرنوشت مردم مربوط می شود منعکس شود.
وی بیان کرد: به تازگی کارهای زیادی برای برطرف کردن مشکل کمبود برخی کالاها در استان انجام شده اما نقصان اطلاع رسانی مانع از بیان اقدام های مثبت برای گره گشایی از مشکلات مردم شده است.
خورشیدی اضافه کرد: اطلاع رسانی صحیح از اقدامات و برنامه های دستگاههای اجرایی برغم اینکه باعث کاهش عصبانیت، اعتراض و بازخوردهای واکنشی در فضای مجازی و سطح جامعه خواهد شد اما مسئولان استان در خصوص این مساله کم کاری کرده اند.
وی افزود: باتوجه به دگرگونی فضای حاکم بر اطلاع رسانی بواسطه ظهور و بروز شبکه های اجتماعی امروز در کنار اطلاع رسانی صحیح و شفاف مدیریت اطلاع رسانی در جامعه نیز ضروری است.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر یادآورشد: در برهه ای از زمان تاکید زیادی براطلاع رسانی دقیق به جامعه می شد اما امروز در لحظه و قبل از اینکه بتوان آن را مدیریت کرد خبرتولید و تمام لایه های جمعیت را درمی نوردد.
خورشیدی تاکید کرد: برهمین اساس مدیریت اطلاع رسانی بسیار حساس تر از مساله اطلاع رسانی در جامعه است.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر گفت:امروز قدرت ضد اطلاعات نه تنها در کشور ما بلکه در همه دنیا نمود پیدا کرده و بعنوان یکی از مشکلات مهم هر کشوری مطرح است و در چنین فضایی انجام کارهماهنگ و مدیریت شده در تنویر افکار عمومی بیشتر احساس می شود.
وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه امروز اطلاع رسانی رسمی جایگاه خود را درمقابل اطلاع رسانی غیر رسمی از دست داده به همین دلیل تقویت فرهنگ اعتماد به دستگاه های اطلاع رسانی رسمی در جامعه ضروری است.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر گفت: در تمام دنیا تا حدودی اعتماد به رسانه های رسمی زدوده شده و باید تلاش کرد در مقابل شبکه های مجازی جایگاه رسانه های رسمی در کشور بهبود یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار