معاون دانشجویی دانشگاه سمنان :
به گزارش تابناک سمنان ،معاون دانشجویی دانشگاه سمنان از حل مشکل خوابگاه دانشجویان دختر دوره روزانه این دانشگاه تا چند روز آینده خبر داد .
کد خبر: ۶۷۰۹۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱ 22 October 2018
به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان ، دکتر گل محمدی با اشاره به افزایش غافلگیر کننده جمعیت دانشجویی امسال دانشگاه و دغدغه آنان برای اسکان در خوابگاه اظهار امیدواری کرد : با رایزنی های انجام شده با برخی از دستگاه های اجرایی و تدابیر اندیشیده شده از سوی مسؤولین دانشگاه مشکل خوابگاه دانشجویان دختر دوره روزانه تا چند روز آینده برطرف شود .
دکتر گل محمدی با بیان اینکه از سال 89 در برنامه پنجم ساخت خوابگاه جدید برای کلیه دستگاه های دولتی از جمله دانشگاه ممنوع بود و این ممنوعیت در برنامه ششم برطرف شده است افزود : ساخت دو سرای دانشجویی با ظرفیت 300 نفر در دستور کار دانشگاه قرار دارد که بزودی ساخت این پروژه ها عملیاتی خواهد شد.
وی با بیان اینکه میزان مشارکت خیران در ساخت خوابگاه بسیار اندک است اظهار داشت : باید در این زمینه فرهنگ سازی شود که ثواب و اهمیت ساخت خوابگاه دانشجویی کمتر از ساخت مدرسه نیست.
معاون دانشجویی دانشگاه سمنان با اشاره به اینکه این دانشگاه همه تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا تسهیلات رفاهی مطلوبی را برای کلیه دانشجویان فراهم نماید تصریح کرد : در زمینه سلف نیز با همکاری بخش خصوصی به دنبال ساخت رستوران مکمل هستیم که هم تنوع غذایی دانشجویان را با توجه به ذائقه آنان افزایش دهیم و هم ظرفیت رفاهی دانشجویان را برای استفاده مطلوب تر و صرفه جویی در زمان انتظار دریافت غذا ارتقاء ببخشیم.
دکتر گل محمدی درباره جذب دانشجويان خارجي در دانشگاه سمنان نیز گفت : دانشگاه سمنان با افتتاح دفتر امور کنسولی در سال 96 و نزدیکی به تهران و وجود امکانات حمل و نقل ریلی و همچنین با وجود دارا بودن رشته زبان و ادبیات فارسی و رشته آزفا (آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان) پتانسیل بسیار خوبی برای جذب دانشجویان غیر ایرانی دارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر این دانشگاه دارای 150 دانشجوی خارجی است و موضوع جذب دانشجویان غیر ایرانی در سند راهبردی دانشگاه پیش بینی شده اظهار امیدواری کرد : در این زمینه در انتهای برنامه ششم توسعه به سهم یک درصدی از 75 هزار دانشجوی بین الملل دسترسی پیدا کنیم.
معاون دانشجویی دانشگاه سمنان خاطر نشان کرد: هم اکنون دانشگاه سمنان دارای حدود 15 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی است که از این تعداد سه هزار و 665 نفر دانشجویان جدید الورود هستند .
گفتنی است : دانشگاه سمنان با افزایش 17 درصدی پذیرش دانشجو در سال تحصیلی 97-98 رتبه دوم را در بین دانشگاه های کشور کسب کرده است .
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار