فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از آزادسازی ۵۰۰ «طوطی کوتوله» از چنگال قاچاقچیان حیات وحش خبر داد.
کد خبر: ۶۷۱۱۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹ 22 October 2018

به گزارش تابناک به نقل از مهر،فردین الفتی نیا اظهار داشت: سال قبل در استان کرمانشاه قاچاق حیات وحش در قالب تعدادی طوطی که از مرز عراق برای انتقال به تهران وارد شد با دستورقاضی پرونده به کشورصادرکننده بازگردانده شد.

وی افزود: تعرفه اینکه متخلفان هر گونه از حیات وحش چه جرائمی شامل حالشان خواهد شد از طرف شورای عالی محیط زیست مشخص شده و پس از معرفی به دادگاه و صدور رای قاضی نسبت به اخذ ضرر و زیان علاوه بردریافت جریمه ازسوی دادگاه و نیزتوقیف اودات به نفع دولت،اقدام می شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: امسال نیز دو بار قاچاق حیات وحش داشتیم که در سری اول ۵۰۰ طوطی کوتوله به دستور قاضی بازگشت داده شد و همچنین ۳۰۰ مینا که بومی ایران هستند رها سازی شدند.

وی عنوان داشت: از نظر قاچاق حیات وحش در استان اوضاع کنترل شده است و وضعیت مناسبی در این زمینه داریم و در مرزها نیز گمرک با ما هماهنگی لازم را دارند.

الفتی نیا با بیان اینکه حیات وحش پرندگان و پستانداران متعلق به مردم هستند عنوان کرد: ما از نظر قانونی وظایفی داریم که کسانی که در رابطه با واردات و صادرات حیات وحش اطلاعاتی دارند مراتب را از طریق سامانه۱۵۴۰ اطلاع دهند.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار