در جلسه شورای شهر قم به بررسی طرحی برای تامین اتوبوس درون شهری موردنیاز این شهر پرداخته شد.
کد خبر: ۶۷۱۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۹ 23 October 2018

به گزارش تابناک قم، جلسه شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه نامه فرمانداری قم در خصوص مجوز اخذ تفویض اختیار خرید املاک تا سقف مبلغ 300 میلیارد ریال به شهردار قم قرائت شد.

عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به نامه فرمانداری گفت: کمیته تطبیق خواستار تغییر لفظ شهرداری به شهردار در مصوبه تفویض اختیار املاک تا 300 میلیارد ریال به شهردار بود و نیازی به ارسال مصوبه دیگری در این خصوص به فرمانداری نیست.

حسین اسلامی عضو شورای اسلامی شهر قم در ادامه این جلسه اظهار کرد: مصوبه شورا در خصوص مجوز تفویض اختیار املاک تا مبلغ 300 میلیارد ریال به شهردار قم به تصویب کمیته انطباق رسیده است و وجاهت قانونی دارد، نیازی به ارسال مجدد مصوبه به فرمانداری نیست.

طرح جدید شورای شهر قم برای تامین اتوبوس

در این جلسه لایحه اخذ مجوز 50 درصد کاهش عوارض صدور پروانه با مالکیت صادق صادقی با پلاک ثبتی 21 از 10545 اصلی مطرح شد که اعضای شورا با این لایحه به شرط پرداخت نقدی عوارض یا تحویل اتوبوس موافقت کردند.

مجید اخوان در خصوص این لایحه گفت: در سال 95، 50 دستگاه اتوبوس درون شهری به صورت نقدی با یک زمین سه هزار و 500 متری در بلوار پیامبر اعظم(ص) تهاتر شد، 21 میلیارد و 300 میلیون تومان عوارض این قطعه زمین است که مالک آن درخواست تخفیف 30 درصدی عوارض را دارد.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: شهرداری بابت مجوز کاهش 30 درصدی عوارض پروانه ساخت در یکی از بلوک‌های بلوار پیامبر اعظم(ص)، درخواست دریافت چند اتوبوس درون شهری از این عوارض داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد آتش زر عضو شورای اسلامی شهر قم دلیل مطرح شدن این مصوبه را کمک به حمل و نقل عمومی شهر قم دانست و تصریح کرد: این مصوبه به احداث بلوار پیامبر اعظم(ص) نیز کمک می‌کند.

تفریغ بودجه سال 1396 شورای اسلامی شهر قم طرح دیگر مطرح شده در این جلسه بود که اعضای شورا با توجه به کاهش هزینه کرد در این طرح نسبت به بودجه شورا با آن موافقت کردند.

لایحه ای در خصوص مصوبه شماره 15554 اساسنامه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم نیز در جلسه شورای اسلامی مطرح شد که این لایحه پیش از این در کمیسیون حقوقی و نظارت شورا مورد بررسی قرار گرفته و نظر کمیسیون تصویب لایحه بود که در نهایت به تصویب رسید.

لازمه سرمایه گذاری در بلوار پیامبر اعظم(ص)

عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم، این شورا را مدافع مردم دانست و تصریح کرد: در آستانه فصل سرما قرار داریم و شرکت گاز اقدامات موثری در شهر قم داشته است، این شرکت به لحاظ نوع و گستردگی کارش ارتباط گسترده ای با شهرداری قم دارد.

وی ادامه داد: بلوار پیامبر اعظم(ص) یک ظرفیت بزرگ برای شهرداری قم است و لازمه سرمایه گذاری در این بلوار تامین زیرساخت‌هایی همچون گاز در این بلوار است، به همین دلیل شرکت گاز باید برای تامین این زیرساخت‌ها در بلوار پیامبر اعظم(ص) تلاش کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: هزینه‌های شورا در واقع هزینه‌های جاری است و میزان بودجه شورای اسلامی شهر قم پایین تر از میزان مصوب برای بودجه شوراها توسط وزارت کشور است.

محمود مسگری عضو شورای شهر قم در بخش پایانی جلسه گفت: امیدوارم با همکاری شرکت گاز، شهرداری و شورای اسلامی شهر قم بتوانیم مشکلات موجود در این شهر را حل کنیم.

لایحه اخذ مجوز کاهش صددرصدی بهای خدمات مشاعی پلاک ثبتی 8820 متعلق به ورثه محرومین عبدالصمد و عذری بیطرفان نیز در جلسه شورای اسلامی طرح شد، اعضای شورا هم با توجه به هبه بخشی از این پلاک به یکی از حسینیه‌های شهر قم با لایحه موافقت کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار