در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از سود بالای تسهیلات بانکی به‌عنوان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین چالش سرمایه‌گذاری در استان قم یاد شد.
کد خبر: ۶۷۱۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۹ 23 October 2018

به گزارش تابناک قم، جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باحضور مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

در این جلسه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم اظهار داشت: تلاش می‌شود در سال جاری پرداخت تسهیلات رونق تولید با سرعت بیشتری نسبت به سال قبل انجام شود.

29 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان قم پرداخت‌شده است

محمود سیجانی پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال جاری را مورد توجه قرار داد و افزود: در سال جاری در قالب طرح‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به 11 واحد تولیدی استان اعتباری بالغ‌بر 29 میلیارد تومان پرداخت‌شده است.

وی با اشاره به طرح‌های جدید معرفی‌شده با بانک‌های استان برای دریافت تسهیلات رونق تولید ابراز کرد: 48 پرونده دریافت ستاد رونق تولید به میزان 150 میلیارد تومان به بانک‌های عامل استان معرفی‌شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: اغلب پرونده‌های معرفی‌شده برای دریافت تسهیلات رونق تولید در بخش سرمایه در گردش بوده و صرفاً 3 پرونده به میزان 22 میلیارد تومان برای بخش سرمایه در ثابت به بانک‌های عامل استان معرفی‌شده است.

سیجانی تسهیلات و پرونده‌های معرفی‌شده برای دریافت تسهیلات بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: در سال جاری برای دریافت تسهیلات بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی 5 پرونده ب بانک‌های عامل استان معرفی‌شده است.

وی با بیان برخی از مشکلات واحدهای تولیدی استان ادامه داد: یکی از واحدهای تولید چینی استان که در سال گذشته به دلیل مشکلات اقتصادی در ورطه تعطیلی و رکود قرار داشته در سال جاری فعالیت‌های تولیدی خود را آغاز کرده و بالغ‌بر 180 نیرو در آن مشغول کار هستند، امکان افزایش ظرفیت و اشتغال در این واحد تا 400 نیروی کار وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: برای حل برخی موانع ملی پرونده 19 واحد متقاضی تسهیلات رونق به مرکز و وزارت خانه ارسال‌شده است تا اختیار تصمیم‌گیری در مورد واحدهای تولیدی که بیش از 100 نفر ظرفیت اشتغال دارند به استان واگذار شود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز در ادامه این جلسه، ابراز کرد: ازجمله مهم‌ترین مشکلات و چالش‌های تولید و اشتغال در استان قم مشکلات مربوط به بیمه‌ها و سختی‌هایی بوده که از این طریق دامن‌گیر واحدهای صنعتی شده است.

مجید آوری فرد خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مؤثر و مفیدی که ستاد تسهیل برای کاهش بیمه‌ای واحدهای صنعتی انجام داد این بود که مقرر کرد پرونده‌های بیمه‌ای واحدهای صنعتی در سال گذشته دیگر در سازمان تأمین اجتماعی موردبررسی قرار نگیرد.

روند پرداخت تسهیلات در استان قم کند است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم نیز در ادامه این جلسه، گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی و ارزی موجود بانک‌های استان نباید در دریافت بدهی کشاورزان بدهکار دولتی فشار مضاعفی را به این قشر وارد کند.

مهرداد غضنفری با اشاره به لزوم تعامل با کشاورزان بدهکار استانی بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی امروز کشاورزان در دریافت تسهیلات منوط کردن دریافت تسهیلات در صورت پرداخت بدهی‌های گذشته است.

وی با بیان اهمیت تولید در استان تصریح کرد: در مسئله اشتغال آن چیزی که از اهمیت بیشتری برخوردار بوده حمایت از تولید است، رونق اشتغال و اقتصاد استان بارونق تولید رابطه مستقیم دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم تأکید کرد: رونق تولید و اشتغال در استان قم در درجه نخست نیازمند حمایت از سرمایه‌گذاری بوده و در این عرصه بانک‌ها نقش مکمل و حمایت گری دارند، سود بالای تسهیلات بانکی در حال حاضر مهم‌ترین چالش سرمایه‌گذاری در استان قم است.

وی عنوان کرد: متأسفانه روند پرداخت تسهیلات رونق تولید در استان قم مطلوبیت ندارد، در حال حاضر برای پرداخت 190 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان قم مجوز و مصوبه وجود دارد اما به دلیل برخی موانع بانکی این مسئله عملیاتی نشده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار