فرمانده مرزبانی ناجا در بازدید از چذابه خبر داد
فرمانده مرزبانی ناجا گفت: نشست‌های مختلفی را در نقطه صفر مرزی مهران با تمامی نیروهای مختلف عراقی برگزار شد و نتایج آن انجام عملیات مشترک بین ایران و عراق بود.
کد خبر: ۶۷۱۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴ 23 October 2018

قاسم رضایی ظهر امروز در حاشیه بازدید از مرز چذابه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز ایران اسلامی تمام مکان‌هایش مقدس و ملت آن زائر و یا خادمان زائران هستند.

وی ضمن عنوان این موضوع که این روزها سراسر کشور میزبان زائران ابا عبدالله الحسین هستند، ادامه داد: اتباع خارجی از کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، آذربایجان و ازبکستان برای شرکت در راهپیمایی اربعین وارد کشور شده‌اند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: منطقه مقدس چذابه بوی شهدایی را می‌دهد که آنقدر کربلا کربلا گفتند تا این مسیر باز شد، امروز به جای تبادل آتش بین دو کشور تبادل زائر در حال انجام است و دنیای استکبار نمی‌تواند اربعین را تحمل کند قطعاً به خاطر همین موضوع هست.

رضایی با بیان این موضوع که زمانی دشمنان در منطقه فتنه را تحمیل و تبادل آتش می‌کردند، به همین دلیل امروز تحمل تبادل زائر را ندارد، یادآور شد: اینجا فلسفه و مکتبی دارد و اربعین حسینی به عنوان پدیده این مکتب را هویدا کرده است.

وی با اشاره به این موضوع که امروز بالاترین وحدت بین ملت و دولت‌مردان ایران اسلامی و کشور عراق را شاهد هستیم، عنوان کرد: روز گذشته نشست‌های مختلفی را در نقطه صفر مرزی مهران با تمامی نیروهای مختلف عراقی برگزار شد و نتایج آن انجام عملیات مشترک بین ایران و عراق بود.

فرمانده ناجا بیان کرد: مفهوم قرارگاه عملیات مشترک در مرزهای عراق کاملا جاری شده و قرارگاه مشترک در ادبیات نظام امروز در مرزهای مشترک ایران و عراق جاری است.

رضایی گفت: وضعیت بسیار خوبی در مرزهای مشترک برقرار است و تاکنون هیچ مورد نا امنی گزارش نشده است، همچنین روز گذشته 100 هزار نفر از مرز مهران و تعداد زیادی از زائران نیز از مرزهای شلمچه و چذابه عبور کردند.

وی خاطرنشان کرد: از آغاز ایام پیاده‌روی اربعین تا کنون بالغ بر 700 هزار نفر از مرزها عبور کردند و خوشبختانه زائران قوانین و مقررات را بیش از دیگران رعایت کردند و هیچ کسی اصرار بر عبور بدون ویزا یا عبور غیرمجاز ندارد.

فرمانده ناجا تصریح کرد: بر اساس دریافت گزارش از طرف عراقی همه مردم عراق از زائران استقبال و شایعات و فتنه‌های ایجاد شده در بین مردم عراق اصلا وجود ندارد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار