کد خبر: ۶۷۲۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵ 25 October 2018


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از افزایش 45 درصدی ورود زائران پاکستانی به کشور از طریق پایانه مرزی میرجاوه خبر داد و گفت: این زائران به وسیله 642 دستگاه اتوبوس پاکستانی و 731 دستگاه اتوبوس ایرانی به سمت مرزهای غربی کشور روانه شده اند.

علی خانقائی با اشاره به اهمیت خدمات رسانی به زوار عزیز ابا عبد الله الحسین (ع) اظهار کرد: اقدامات بسیار خوبی در راستای افزایش ظرفیت ورود مسافر، در پایانه مرزی میرجاوه صورت گرفته است که در این میان می‌توان به احداث سالن تشریفات مسافری با مساحت 230 متر مربع با هشت گیت جدید، 218 متر کریدور اختصاصی جهت عبور زوار، 30 چشمه سرویس بهداشتی جدید، 210 متر سایبان جهت استقرار موقت زوار، نصب آب سرد کن و استقرار سایر امکانات رفاهی در جای جای پایانه اشاره کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: برنامه های دیگری نیز جهت توسعه پایانه مرزی میرجاوه به منظور تسهیل ورود و ارائه خدمات به مسافرین و زائرین در دست اقدام می باشد که در این بین می توان به عملیات توسعه و افزایش مساحت سالن مسافری به میزان 3300 متر اشاره کرد که در حالت حاضر این پروژه 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اربعین استان سیستان و بلوچستان با اشاره به هماهنگی بسیار مطلوبی که میان همه دستگاه های اجرایی و نهاد های مستقر در پایانه در زمینه خدمات رسانی به زوار وجود دارد، بیان کرد: خوشبختانه ورود و تردد زائرین بسیار روان و مطلوب است به طوری که در روز گذشته مقارن با 2 آبان تعداد 12 هزار و 540 نفر زائر وارد مرز میرجاوه شده اند که از این میان 8 هزار و 536 نفر توسط 194 دستگاه اتوبوس پاکستانی و 4 هزار و 4 نفر به صورت پیاده وارد کشورمان شده اند که توسط 92 دستگاه اتوبوس ایرانی به مقاصد مختلف منتقل گردیده اند.

وی با اشاره به تعداد ورودی زائرین از مرز میرجاوه گفت: از 15 شهریور ماه گذشته مقارن با 25 ذی الحجه تا پایان 2 آبان ماه، تعداد 60 هزار و 392 نفر زائر از طریق پایانه مرزی میرجاوه، وارد کشور شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 45 درصد افزایش نشان می دهد.

خانقائی افزود: این زائرین تبه وسیله وسط 642 دستگاه اتوبوس پاکستانی و 731 دستگاه اتوبوس ایرانی به سمت مرزهای غربی کشور روانه شده اند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار