کد خبر: ۶۷۲۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 26 October 2018

در کنار افت قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی نیز سیر کاهشی گرفت و با ۵۰ هزار تومان افت به ۴ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان رسید.

به گفته فعالان، در روز پنجم هفته معاملات چندانی در بازار انجام نمی‌شد و بیشتر معامله‌گران نیز تنها به‌دنبال سودهای لحظه‌ای بودند. درواقع کمتر کسی تمایل داشت دلار را نگهداری کند و هر کسی وارد خرید می‌شد، سعی می‌کرد با قیمت کمی بالاتر آن را به فروش برساند. اگر این اتفاق نمی‌افتاد، معامله‌گر سعی می‌کرد با کمترین ضرر ارز خریداری شده را به فروش برساند. به گفته برخی بازیگران باتجربه بازار ارز، با افزایش روزهای باثبات دلار، نوسان‌گیران بر سر یک دو راهی قرار گرفته‌اند: ماندن در بازار و خطر امکان برخوردهای امنیتی را به جان خریدن یا خروج از بازار با سودهای کسب شده از نوسان‌های پیشین. برخی دلالان در روزهای اخیر در لابه‌لای صحبت‌های خود عنوان می‌کنند که در ماه‌های پیشین سودهای زیادی را کسب کرده‌اند ولی بخشی از آن را در یک ماه اخیر از دست داده‌اند.

گروهی عنوان می‌کنند، دلارهایی که در قیمت‌های بالا خریداری کرده‌اند، را نتوانستند بفروشند و در صورت فروش در قیمت‌های پایین دچار ضرر زیادی می‌شوند. البته عده‌ای از آنها از ابتدای سال به اندازه‌ای سود کرده‌اند که بتوانند این ضرر را پوشش دهند. گروه دیگری عنوان می‌کنند در هفته‌های اخیر برخوردهای امنیتی افزایش پیدا کرده است و دستگیری‌ها و مصادره ارزهای کشف شده آنها را دچار زیان کرده است.

به‌عنوان مثال، یکی از واسطه‌های باتجربه بازار عنوان می‌کرد در ۶ ماه ابتدایی سال‌جاری نزدیک به یک میلیارد تومان سود کسب کرده بود، ولی با دستگیری و مصادره بخشی از ارزهای کشف‌شده‌اش حدود ۵۰۰ میلیون دچار ضرر شد. او می‌گوید، در این شرایط ترجیح می‌دهد حداقل به‌طور موقت از بازار خارج شود و به سود کسب شده ماه‌های قبل قناعت کند. این در حالی است که گروه دیگری که بعضا سود کمتری را از نوسانات برده‌اند، ترجیح می‌دهند همچنان در بازار فعال باشند. البته آنها سعی می‌کنند نکات احتیاطی زیادی را نیز رعایت کنند. اولین نکته‌ای که دلالان در روزهای اخیر سعی می‌کنند به آن توجه داشته باشند، همراه نداشتن هرگونه ارز خارجی است. عده دیگری سعی می‌کنند در فضای باز اقدام به معامله نکنند.

آنها مشتری‌های تلفنی را به مکانی امن می‌برند و در آن جا تسویه‌های خود را صورت می‌دهند. عده‌ای در بازار عنوان می‌کنند، با امنیتی شدن بازار ارز بهتر است به سوی بازارهای دیگری مانند طلا و سکه بروند که خطرات امنیتی کمتری دارند. آنچه امروز برای معامله‌گران غیرمنتظره بوده است، عدم واکنش بازار به اخبار سیاسی و تحریمی است. از نظر برخی فعالان، همین موضوع نیز می‌تواند منجر به خروج بخشی از نوسان‌گیران از بازار شود، حداقل به صورت موقت.  این در حالی است که عده دیگری باور دارند، انتظارات بازار به صورت بنیادی تغییر نکرده است و جرقه‌ای می‌تواند قیمت را نوسانی کند.

دنیای اقتصاد

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
خدا لعنت کند دلال فاسد رو، چرک و خون بالا بیاره کسی که واسه دوزار سود خودش و خانوادش قیمت ها رو بالا ببره جوری که اون بی نوایی که دنبال یه تیکه قرص و داروی بیچارگی و بدبختیشه به هزار مشکل میخوره
خدا همه را لعنت کند که نیت پول درآوردن از بدبختی مردم کنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار