کد خبر: ۶۷۴۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲ 31 October 2018

همزمان با اربعین حسینی در تمامی نقاط سیستان و بلوچستان فضایی حزن انگیز حاکم است و عاشقان سرور و سالار شهیدان در تمامی کوچه ها و خیابان ها با برگزاری هیات ها و دسته روری به سینه زنی و زنجیز زنی پرداخته و عشق و ارادات خود را به امام حسین(ع) به نمایش گذاشتند.
اربعین زیباترین بهانه برای سرودن نوای پیام آزادگی و ظلم ستیزی زائران سرزمین بهشت است، بهشتی که عشاقش به پیروی از نخستین زائر قبر امام حسین(ع) جابربن عبدالله انصاری با پای پیاده ارادت و ولایت پذیری خود را ابتدا به مولای مومنان علی(ع) تا کوفه(نجف) نشان داده و حزن و اندوه خود در مصیبت شهیدان دشت نینوا و رنج اسارت بازماندگانش را تا کربلا می رسانند.
اربعین کلاس درس ایمان و اخلاص در ابعاد جهانی است که استادش امام حسین(ع) است و شاگردانش از هر دین و مذهب، رنگ و نژاد با عشق و شور وصف ناشدنی با پای پیاده به پابوسش می روند.
عاشقان ابی عبدالله الحسین (ع) اعم از زن و مرد و پیر و جوان و نوجوان و کودک با پوشیدن لباس های سیاه و سیاهپوش کردن معابر عمومی، مساجد، حسینیه ها و نصب پرچم های سیاه، سبز و قرمز که بر روی آنها نوشته های «یا حسین(ع)، یا ابوالفضل(ع)، با زینب(س)، یا علی اکبر(ع) و... » نقش بسته عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت به نمایش گذاشتند.
بوی دود اسپند و غذاهای نذری در تمام کوچه ها و محله ها به مشام می رسد و عاشقان حسینی هر یک به نوعی تلاش می کنند به عزاداران خدمت کنند؛ یکی برنج، دیگری گندم، آن یکی لوبیا و برخی نیز گوشت و برخی هم هیزم زیر دیگ های نذری را آماده می کنند.
مردم سوگوار زاهدان به مناسبت عزاداری اربعین حسینی (ع) شب گذشته در مساجد، تکایا و حسینیه ها به عزاداری پرداختند و صبح امروز نیز در دسته های سینه زنی از مسجد امام علی(ع) با نوحه خوانی و سینه زنی به سمت مسجد جامع حرکت کردند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در باره اهمیت اربعین حسینی اظهار داشت: اربعین حسینی خود تداعی گر عاشورای حقیقی است که ائمه بزرگوار ما نیز در باره اهمیت آن سخنان بسیاری فرموده اند.
آیت الله عباسعلی سلیمانی ادامه داد: گرچه قرن ها از واقعه عاشورا و اربعین گذشته اما اثر جاودانه این حادثه تاریخی چنان قوی است که در طول تاریخ و زندگی بشریت تداوم خواهد داشت.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: پیام اربعین وحدت دنیای اسلام علیه مستکبران است.
نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان تصریح کرد: حضور پرشور مسلمانان در پیاده روی اربعین حسینی در عراق نمونه بارزی از وحدت اسلامی است که سبب اتحاد بیشتر بین آنان می شود.
امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: اقشار مختلف مردم فارغ از هر سلیقه و فکری با حضور در این حرکت عظیم نشان داده اند که عاشق فرهنگ عاشورا و امام حسین(ع) هستند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: ضرورت زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت، ایثار و دفاع از دین از مهمترین درس هایی است که می توان از اربعین حسینی گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار