مددجوی کمیته امداد بخش جلگه چاه هاشم با تلاش و پشتکار، حمایت خانواده و این نهاد موفق به کسب رتبه سه رقمی آزمون دکتری رشته شیمی تجزیه شد.
کد خبر: ۶۷۴۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵ 31 October 2018

 به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان قادر بامری متولد ۱۳۶۹، ساکن روستای دهنو از توابع جلگه چاه هاشم بوده به طوری که این روستا در ۱۳ کیلومتری بخش جلگه چاه‌هاشم و در ۷۳ کیلومتری شهرستان دلگان واقع شده است.

او دارای شش خواهر و دو برادر است به طوری که دو نفر از برادران‌اش دانشجوی رشته کارشناسی ارشد ، یک برادراش دارای لیسانس حسابداری ، یکی از خواهران‌اش لیسانس تاریخ ، خواهر دیگرش دانشجوی رشته علوم ابتدایی ، یکی از خواهران‌اش دارای مدرک کارشناسی و سه خواهر دیگرش نیز خانه دار هستند.

وی دوران ابتدایی دانش‌آموز معمولی بود اما در مقاطع راهنمایی ، دبیرستان و پیش دانشگاهی شاگرد اول کلاس بود و توانست با تلاش ، پشتکار و حمایت‌های خانواده و کمیته امداد در دانشگاه زابل پذیرفته شود .

در آزمون کنکور کارشناسی ارشد با رتبه ۸۰۰ پذیرفته شد اگرچه در دانشگاه‌های شهید باهنر کرمان ، بیرجند، کاشان ، زنجان و تهران در مقطع کارشناسی ارشد نیز شرایط گرفتن پذیرش تحصیلی را دریافت کرد.

سپس همراه با محدودیت ها و گاهی مشکلات مالی و بعد مسافت، دانشگاه سیستان و بلوچستان که از دانشگاه‌های معتبر کشور بوده را برای ادامه تحصیل انتخاب و با همت بالا در مقطع کارشناسی ارشد با معدل ۱۷/۰۵ فارغ التحصیل شد .

این دانشجوی موفق تحت حمایت کمیته امداد بخش جلگه چاه هاشم با اشاره به عوامل موفقیت‌اش، گفت: به نظر من اشتباه است که فقر عامل عدم موفقیت است چرا که با استفاده از امکانات و ظرفیت موجود می توان شرایط خود را بهتر کرد به طوری که از میان اقشار بی بضاعت شاهد بروز نخبگان و افرادی با درجات بالای علمی بوده ایم که توانمندی های خود را به اثبات رسانده اند.

وی افزود: امروزه در شرایطی زندگی می‌کنیم که فرصت‌های تحصیلی و کسب موفقیت برای اقشار مختلف جامعه فراهم است که می بایست این فرصت‌ها توسط علاقمندان به تحصیل بررسی شود البته شرایط لازم برای کسب آن موفقیت برای مددجویان ساکن در مناطق روستایی به دلیل بعد مسافت با مرکز این استان، پرداخت شهریه و ایاب و ذهاب توسط کمیته امداد امام (ره) فراهم شده است.

بامری با بیان اینکه خانواده ام از مزایای حمایتی ، جهیزیه، فرهنگی و اشتغال این نهاد بهره‌مند شدند، ادامه داد: در زمان تحصیل در مقطع دبیرستان از خوابگاه کمیته امداد شهرستان دلگان استفاده کرده همچنین در دوران تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری نیز از مزایای فرهنگی این نهاد بهره‌مند شده‌ام.

این دانشجوی موفق کمیته امداد بخش جلگه چاه هاشم یادآور شد: هر روز زمان زیادی را به مطالعه جدی و سخت برای کسب رتبه برتر در آزمون دکتری اختصاص دادم و در طول درس خواندن روحیه خود را از دست ندادم همچنین با توجه به برنامه‌ریزی قبلی و آمادگی انتظار و توقع این داشتم که در این آزمون رتبه بهتری را کسب کنم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با کسب رتبه۱۰۰ دانشجوی مقطع دکتری در رشته شیمی تجزیه هستم و خوشحال بوده که به نوعی مزد زحماتم را گرفته‌ام.

بامری افزود: ارایه تسهیلات و پرداخت شهریه توسط این نهاد توانست کمک کند تا در طول دوران تحصیل با کسب رتبه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به دلیل مشکلات اقتصادی از تحصیل بازنمانم.

این دانشجوی موفق تحت حمایت کمیته امداد بخش جلگه چاه هاشم گفت: همچنین در طول دوران تحصیل به موفقیت‌هایی دست یافتم که شامل چاپ مقاله با موضوع بررسی کمپلکس های سرب در حضور لیگاندهای کراتنین با التومتری چرخه ای، ارایه مقاله با موضوع کادمیوم - سیستئین به عنوان حسگرهای اختصاصی و حساس به آهن (۱۱۱) در طیف سنجی فلوئورسانسو ثبت نام در بنیاد ملی نخبگان است .

وی با اشاره به اینکه موفقیت های زندگی خود را مدیون تلاش و پشتکار، حمایت های پدر و کمیته امداد می‌دانم، گفت: آمادگی دارم به دانش آموزانی که شرایط زندگی آنها مساعد نیست به صورت رایگان آموزش در زمینه‌های تحصیلی خود ارایه دهم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار