رییس فوریت‎های پزشکی یزد هشدار داد؛
رییس مرکز فوریت ‎ های پزشکی استان یزد با اشاره به مسمومیت قریب به یک هزار یزدی ناشی از مداخلات دارویی و غذایی تنها طی یک سال گذشته، از مرگ دو کودک در این مدت به دلیل مسمومیت با داروی ترک اعتیاد متادون خبر داد.
کد خبر: ۶۷۶۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴ 04 November 2018

«احمد دهقان» با اشاره به گستردگی طیف مسمومیت‌ها، اظهار کرد: عمده‌ترین مسمویت‌ها در یزد شامل مسمومیت‌های غذایی، مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، مسمومیت‌های الکلی، دارویی و مسمومیت با سموم است.

وی افزود: تنها در یک سال گذشته حدود 650 نفر در یزد دچار مسمومیت‌های دارویی و 350 نفر نیز دچار مسمومیت‌های غذایی شده‌اند.

این مسئول با بیان این که عمده‌ترین مسمویت‌های دارویی ناشی از مصرف نابجای داروهایی ترک اعتیاد توسط فرزندان یا سالمندان خانواده است، خاطرنشان کرد: داروهای ترک اعتیاد به ویژه متادون طی یک سال گذشته منجر به مرگ دو کودک یزدی شده است.

وی تاکید کرد: این گونه داروها نباید در دسترس کودکان قرار گیرد به ویژه با توجه به این که برخی افراد، آن‌ها را در شیشه‌های مشابه ظروف دارو نگهداری می‌کنند.

دهقان با اشاره به مسمومیت با گاز مونوکسید کربن به عنوان شایع‌ترین مسمویت در ایام سرد سال، تصریح کرد: این مسمومیت نیز هر ساله جان افراد زیادی را می‌گیرد و به قاتل خاموش شهرت دارد چرا که بدون رنگ و بو است.

وی گفت: مسمومیت با گاز منوکسید کربن منجر به ایجاد علائمی متنوع مانند سردرد، حالت تهوع، استفراغ، کاهش هشیاری و حتی مرگ می ‎ شود.

دهقان در پایان نیز لازمه پیشگیری از این نوع مسمویت را استاندارد بودن وسایل گرایشی، نصب صحیح وسایل گرمایشی و اطمینان از ورودی و خروجی‌های راه‌های هوایی آنان دانست.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار