کد خبر: ۶۷۸۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸ 11 November 2018

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: 491 کودک زیر 18 سال در این استان از خدمات حمایتی بهزیستی برخوردار هستند.

مریم لکزایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد 305 کودک در خانواده های جایگزین و 186 کودک نیز در مراکز شبه خانواده زندگی می کنند.
وی افزود: 16 مرکز شبه خانواده در شهرهای زاهدان، زابل و چابهار وجود دارد که 13 مرکز به صورت غیردولتی و با حمایت خیران اداره می شود.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه براساس تعریف یونسکو، کودک به افراد زیر 18 سال گفته می شود ادامه داد: کودکان دختر و پسر زیر 6 سال که خانواده هایشان صلاحیت نگهداری از آنان را ندارند در شیرخوارگاه زندگی می کنند.
وی تصریح کرد: همچنین کودکان 6 تا 12 سال و 12 تا 18 سال به صورت جداگانه در مراکز دخترانه و پسرانه نگهداری می شوند.
لکزایی خاطر نشان کرد: از آنجایی که زندگی کودکان بدسرپرست و بی سرپرست در محیط خانواده در کنار اقوام آنان برای ما اولویت دارد سعی می کنیم به جای افزایش مراکز شبه خانواده، کودکان را به خانواده های جایگزین بسپاریم.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک 305 نفر از این کودکان در سطح استان در خانواده های جایگزین که شامل اقوام درجه یک آنان است زندگی می کنند و بهزیستی ماهیانه 420 هزار تومان به عنوان کمک هزینه نگهداری از این کودکان در اختیار خانواده ها قرار می دهد.
لکزایی خاطر نشان کرد: تمامی این کودکان سالم هستند و به دلیل نداشتن سرپرست و یا عدم صلاحیت خانواده زیر پوشش حمایتی بهزیستی قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار