طرح پایش مصرف سوخت با حضور کارشناسان ستاد و مناطق ۳۷گانه، از سوی ستاد شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، از امروز (20/آبان/۹۷) با برگزاری جلسات هماهنگی و برنامه ریزی در منطقه زاهدان آغاز شد.
کد خبر: ۶۷۸۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹ 11 November 2018

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان در جلسه هماهنگی اجرای طرح که صبح امروز با حضور کارشناسان ستاد و کارکنان اعزامی از مناطق سراسر کشور در سالن اجتماعات منطقه زاهدان برگزار شد، داود عربعلی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در زمینه پدافند غیرعامل و اقتصاد مقاومتی ابراز داشت, به منظور جلوگیری از توزیع خارج از شبکه و قاچاق سوخت، طرح کنترل مجاری عرضه و مصرف کنندگان عمده, به صورت پایلوت در منطقه زاهدان اجرا می گردد.
سرپرست معاون نظارت بر عملیات بهره برداری حوزه سه شرکت ملی پخش افزود: با توجه به رشد مصرف و قاچاق سوخت در استان سیستان و بلوچستان ، اقدامات پیشگیرانه ای در این زمینه در حال برنامه ریزی و اجراست که از جمله این اقدامات ، اجرای طرح پایش مصرف سوخت در مجاری عرضه و مصرف کنندگان عمده می باشد که با دعوت از کارشناسان مناطق سراسر کشور در منطقه زاهدان اجرا می گردد.
وی افزود: یکی از دلایل افزایش مصرف سوخت در سیستان و بلوچستان، ورود کارت های سوخت مهاجر از سایر مناطق کشور است و در راستای پیشگیری از این امر تاکنون بیش از ۱۴۰ هزار کارت سوخت متخلف در استان سیستان و بلوچستان ابطال و مسدود شده است.
به گزارش روابط عمومی منطقه زاهدان، جلسه ای نیز امروز با حضور جایگاه داران منطقه زاهدان در سالن اجتماعات منطقه برگزار شد و نکات مورد نظر در خصوص اجرای طرح پایش و آمادگی جایگاه ها در این خصوص بیان شد.
داود عربعلی در این جلسه نیز با تاکید بر سلامت کار مسئولین جایگاه ها، خواهان همکاری با مامورین اعزامی به جایگاه ها شد.
وی اختلاف نرخ فرآورده های نفتی با کشورهای همسایه را از مهمترین دلایل افزایش قاچاق سوخت عنوان کرد و با اشاره به افزایش قابل توجه قاچاق در سیستان و بلوچستان، اجرای پایلوت طرح پایش در منطقه زاهدان را ضروری خواند.
گفتنی است در جلسه هماهنگی اجرای طرح، مومنی رییس مهندسی فرآورده های شرکت ملی پخش نیز با اشاره به دشواری های خاص مناطق مرزی در زمینه توزیع سوخت، اجرای طرح پایش مصرف سوخت را یاری رساندن به کارکنان منطقه عنوان کرد.
کورش بالادست، مدیر منطقه زاهدان نیز ضمن خیرمقدم به کارکنان مناطق ، مرزی بودن منطقه ، افزایش نرخ ارز و افزایش قیمت فرآورده های نفتی در کشورهای همجوار و برخی از تخلفات از جمله صدور بارنامه های جعلی و سوختگیری کارت های مهاجر را از دلایل افزایش قاچاق سوخت عنوان کرد و ابراز داشت با اقدامات انجام شده از جمله ابطال و مسدود کردن بیش از ۱۴۰ هزار کارت سوخت متخلف در استان، وضعیت توزیع سوخت به حالت عادی برگشته است.
وی ابراز امیدواری کرد، با اجرای طرح پایش که با مشارکت کلیه مناطق کشور در منطقه انجام خواهد شد، مسائل کارشناسانه و موارد پیشگیرانه در راستای جلوگیری از عرضه خارج از شبکه و بهینه سازی سوخت انجام خواهد شد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار