کد خبر: ۶۸۰۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰ 23 November 2018

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: دولت تدبیر امید از سال 92 تاکنون 29 طرح متوسط و بزرگ با حدود 30 هزار میلیارد ریال در سیستان و بلوچستان را تامین اعتبار کرده است.

به گزارش ایرنا حسین مهری در مراسم بهره برداری از ساختمان جدید بانک صنعت و معدن سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: اجرای این طرح ها زمینه اشتغالزایی 2 هزار و 140 نفر را در استان فراهم کرده است.
وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت های فراوان اقتصادی سیستان و بلوچستان در حوزه صنعت و معدن این بانک آمادگی کامل برای تامین اعتبار طرح های معدنی را دارد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: از آنجایی که سیستان و بلوچستان از نظر تنوع و ذخایر معدنی در کشور در رتبه نهم قرار دارد ضروریست این ظرفیت ها بیش از گذشته شناسایی و تبلیغ شود تا زمینه ساز جذب سرمایه گذاران به استان شود.
وی دسترسی به بازارهای افغانستان و پاکستان، در اختیار داشتن تنها بندر اقیانوسی کشور و برخورداری از نیروهای جوان و توانمند را از دیگر ظرفیت های سیستان و بلوچستان برشمرد و افزود: این ظرفیت ها می تواند زمینه ساز توسعه صنعت و معدن در این استان مهم و راهبردی شود.
مهری شناسایی توانمندی ها و ظرفیت های معدنی و کمک به ایجاد زنجیره ارزشی صنعت و معدن را از دیگر ضروریات در سیستان و بلوچستان عنوان کرد و گفت: بانک صنعت و معدن آمادگی دارد از سرمایه گذاران استان در این بخش ها حمایت کند.
وی همچنین اولویت های بانک صنعت و معدن در سیستان و بلوچستان را تامین اعتبار طرح های نیمه تمام، عارضه یابی واحدهای مشکل دار و تامین اعتبار طرح های اشتغالزا و صادرات محور عنوان کرد.
به گزارش ایرنا ساختمان جدید بانک صنعت و معدن سیستان و بلوچستان با گستره 2 هزار و 760 متر مربع از اوایل سال 95 عملیات ساخت آن در زاهدان آغاز شد.
قرار گرفتن سیستان و بلوچستان در کمربند فلزایی و معدنی جهان که از یوگسلاوی تا پاکستان ادامه دارد و در این راستا وجود معادن نسبتا غنی گشوده و ناگشوده فلزی و سهم بالای استان در برخورداری از این معادن با ذخایرمعدنی نظیر کرومیت، مس، منگنز، سرب و روی ، قلع، تنگستن، آنتی موان، طلا و کانسارهای غیرفلزی نظیر تالک، منیزیت، گل سفید، سیلیس، فلدسپات، کائولن و سنگهای ساختمانی بویژه گرانیت و همچنین پتانسیلهای معدنی حوزه تفتان و امکان استقرار کارخانجات چینی و کاشی و سرامیک در محدوده تفتان بخشی از قابلیت ها و توانمندیهای این استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار