کد خبر: ۶۸۲۶۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵ 21 November 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

حضرتی: جهانگیری و عارف در ۱۴۰۰ کاندیدا می‌شوند

الیاس حضرتی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی از کاندیدا شدن جهانگیری و عارف برای انتخابات آتی ریاست‌جمهوری و عدم کاندیدا شدن خود در انتخابات آتی مجلس خبر داد. قائم‌مقام حزب اعتماد ملی درباره احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از لاریجانی در انتخابات 1400 می‌گوید: آقای لاریجانی یک انسان شایسته و لایق و توانمند است ولی باید دید در آن زمان چه اتفاقی می‌افتد ولی روند کلی این است که اصلاح‌طلبان کاندیدای خودشان را خواهند داشت. تا آنجایی که من خبردارم آقای عارف مصمم است در انتخابات 1400 کاندیدا شود، آقای جهانگیری قاعدتاً باید بیاید و علاوه بر اینها نفرات دیگری هم هستند.

ممنوع الملاقاتی نسرین ستوده برداشته شد

وکیل مدافع نسرین ستوده وکیل دادگستری که در زندان به سر می برد از برداشته شدن دستور ممنوع الملاقاتی موکلش خبر داد. پیام درفشان روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا با اعلام این خبر گفت: دستور ممنوع الملاقات بودن موکلم لغو و خانم ستوده موفق شده است طی روزهای گذشته با فرزندان خود ملاقات کند. این وکیل دادگستری درباره آخرین وضعیت شکایتی که هفته گذشته ستوده از رئیس و معاون زندان اوین به خاطر ممنوع الملاقات شدنش کرده بود، اظهار داشت: با توجه به رفع مشکل ممنوع الملاقات بودن موکلم، ستوده خواسته شکایت صورت گرفته پیگیری نشود. به گزارش ایرنا، نسرین ستوده وکیل دادگستری است که 23 خرداد امسال با حکم جلب، بازداشت شد.

وزیر علوم به دردسر اُفتاد

نماینده مردم جهرم در مجلس از جمع آوری امضا برای طرح استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد. محمدرضا رضایی کوچی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون در حال جمع آوری امضا برای استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هستیم و این طرح استیضاح به زودی تقدیم هیات رئیسه مجلس می شود. وی درباره محورهای استیضاح منصور غلامی گفت: انتخاب های سیاسی و ناکارآمد در دانشگاه ها و کاهش کیفیت علمی دانشگاه ها از مهمترین علل تهیه این طرح استیضاح است. نماینده مردم جهرم در مجلس تصریح کرد: همچنین حذف برخی دانشگاه ها و تجمیع دانشگاه های موثر، بی توجهی به توسعه دانشگاه ها و ضعف مدیریتی از دیگر محورهای استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری است.

تکذیب یک خبر درباره واعظی

یک منبع آگاه در دفتر ریاست جمهوری گفت: آقایان واعظی و حاجی میرزایی مشمول قانون منع بکارگیری بازنستگان نمی‌شوند، اخبار بازنشستگی آن‌ها صحت ندارد. یک منبع آگاه در دفتر ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، اخبار منتشر شده در مورد بازنشستگی محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور و محسن حاجی میرزایی دبیر هیأت دولت را تکذیب و تأکید کرد: آقایان واعظی و حاجی میرزایی مشمول قانون منع بکارگیری بازنستگان نمی‌شوند، اخبار بازنشستگی آن‌ها صحت ندارد.

حمله شهردار سابق تهران به رئیس مجلس

محمدعلی افشانی شهردار سابق تهران امروز در صحن علنی شورای شهر حاضر شد و با ارائه سخنانی به شدت از رئیس مجلس انتقاد کرد. افشانی در بخشی از سخنانش با نقل حرف و حدیثی که درباره مقاومت او در برابر اجرای قانون منع بازنشستگان مطرح می‌شد، گفت: عده ای گفتند افشانی با لاریجانی ساخته تا برای انتخابات ۱۴۰۰ برنامه بریزند ولی این مسایل پیش آمد تا همه بفهمند لاریجانی برای انتخابات ۱۴۰۰ با چه کسی نقشه ریخته است.

افشاگری درباره نامه وزیر برای واگذاری ملک ۱۰۰۰ میلیارد تومانی

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آقای وزیری که ان شاء الله حضرت امیر المومنین (ع) حسابش را می‌دهد و جمهوری اسلامی نیز حساب و کتابش را کف دستش می گذارد بی محابا در نامه‌ای به استان می‌نویسد که ملکی جمهوری اسلامی را معادل 1000 میلیارد تومان به فلان آقا به قید فوریت واگذار کن، چکاره‌ای که این کار را می‌کنید؟ مگه مال بابات هست که از بیت المال می بخشید؟/ایسنا

شایعه استیضاح ظریف تکذیب شد

یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که درخواستی برای استیضاح وزیر امور خارجه تقدیم هیأت رئیسه مجلس نشده است. علی اصغر یوسف نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ممکن است نمایندگان اظهاراتی را در مخالفت با صحبت‌های آقای ظریف مطرح کرده باشند اما هیأت رئیسه تقاضایی برای استیضاح آقای ظریف دریافت نکرده است.

انتشار بخش‌هایی از فایل صوتی پرونده قتل «خاشقجی»

بخش‌هایی از فایل صوتی مربوط به روز قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری استانبول رسانه‌ای شده و در دسترس عموم قرار گرفت. بخش‌های منتشر شده البته حاوی صوت زمان قتل وی نیست و فقط چند جمله از مجادلات لفظی بین خاشقجی و افرادی که به نظر می‌رسد قصد صدمه‌زدن به وی را دارند، است. در این بخش کوتاه از فایل صوتی که توسط وبگاه شبکه «هابرترک» منتشر شده، شنیده می‌شود که خاشقجی در «بخش الف» کنسولگری می‌گوید: «دست من را رها کنید! چه می‌کنید؟» این بخش مروبط به صدور روادید است که هفت دقیقه از فایل صوتی در آنجا ضبط شده است/. فارس

موضوع دستمزد کارگران پاسکاری می شود

توفیقی رئیس کمیته دستمزد کانون شوراهای اسلامی کار در گفتگو با تسنیم: درجلسه شب گذشته نماینده دولت، پیشنهاد شایسته برای اینکه چه می خواهند انجام دهند نداشتند، درباره سهم خود از بلایی که بر سر خانوار کارگری آمده است هیچ چیزی نداشتند. دولت معتقد بود که جبران کسری دستمزد کارگران باید از سوی کارفرمایان تأمین شود و کارفرمایان هم می گفتند که پول و توان نداریم. دولت در این مدت دست کارفرمایان را بابت گران کردن کالاهایشان باز گذاشته است، یعنی کارفرمایان با گران شدن مواد اولیه کالاهایشان را گران کردند؛ بنابراین، نقشی در کاهش قدرت خرید جامعه کارگری داشتند و از سوی دیگر تخفیف مالیاتی به آنها داده است و مالیات از 25 درصد به 20 درصد رسیده است. گروه کارفرمایی از دولت می‌خواهد قدمی برای کارگران بردارد و دولت هم از کارفرمایان می‌خواهد پا جلو بگذارند. اختلاف بین کارگران و کارفرمایان وقت کشی است، چرا که عقب ماندگی قدرت خرید تأیید است.

انحلال شورای شهر سلمانشهر مازندران

مدیرکل دفتر امور شهرداری و شوراهای استانداری مازندران از انحلال شورای شهر سلمانشهر خبر داد و گفت: استانداری قائم مقام مردم این شهر در شوراست. محمد محمدی تاکامی با بیان اینکه شورای شهر سلمانشهر منحل شده بود و قائم مقامی شورای شهر برای مردم به استانداری واگذار شده است گفت: شهردار سلمانشهر توسط استاندار انتخاب شده و این شهر تا پایان دوره کنونی نمی تواند شورا داشته باشد. مدیرکل دفتر امور شهری استانداری مازندران همچنین درباره انتخاب شهردار رامسر نیز گفت: تاکنون ۱۵ گزینه برای شهرداری این شهر مطرح شده است و در پی آن هستند که از این تعداد، پنج نفر را به عنوان گزینه نهایی انتخاب کنند ولی هنوز به نتیجه ای نرسیده اند. /مهر

مردم در انتخابات آتی تصمیم دیگری می‌گیرند

حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با امید کرمانی‌ها درباره شانس اصولگرایان در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: پیش بینی ها و تحلیل های سیاسی از جهات مختلف این گونه است که بعد از هر هشت تا ده سال ذائقه سیاسی جامعه تغییر پیدا می کند. بعضی نظرسنجی‌های داخلی نشان می دهد، چهره های جریان اعتدالی اصلاح طلبی در حال افول هستند و بازگشت مردم از اینها را نشان می دهد. الان نزدیک به دو سال است شورای شهر تهران دو شهردار عوض کرده. این اولین ضعف است نسبت به اینکه جریان انقلابی و اصولگرا ۱۲ سال یک شهردار داشت. از این طرف مردم می بینند که اصلاح طلبان در عمل توفیقی نداشتند. وعده داده بودند که ارزش پول ملی را حفظ می کنند، مشکلات اقتصادی و بیکاری را حل می کنند اما نه تنها به این شعارها و وعده های انتخاباتی عمل نشد بلکه به ضد خود تبدیل شد و مردم الان می بینند که ارزش پول ملی چندین برابر نسبت به گذشته پایین آمده است. بنابراین پیش بینی این است که در انتخابات آتی چه در مجلس و چه در ریاست جمهوری مردم تصمیم دیگری را بگیرند.

آغاز فعالیت بوکس بانوان در ایران

فدراسیون بوکس ایران در راستای همگانی کردن این رشته، در اقدامی قابل توجه به نام نویسی بانوان در زمینه‌های آموزش مربیگری بوکس، داوری بوکس در پرتال فدراسیون پرداخته است تا امیدواری‌ها برای آغاز فعالیت این رشته در بخش بانوان را نیز بیشتر از گذشته کند. /ایسنا

خودروی بلیزر حامل امام به علت بی‌عرضگی ما مفقود شد

رفیق دوست، وزیر سپاه در سال های ۶۱ تا ۶۴ می‌گوید: خودروی بلیزر حامل امام متأسفانه به علت «بی عرضگی ما مفقود شد» مالک بلیزر «علی مجمع الصنایع» پس از مدتی وضع اقتصادیش بد شد و خودرو را به شخص دیگری فروخت. او هم به نفر دوم و خریدار بعدی هم به نفر سوم فروخت تا آنجا را پیگیری کردیم. نفر سوم می گفت نمی دانم به چه کسی فروختم. البته احتمالات زیادی در این مورد بود مثلا کسی آن را خریده و پنهان کرده است و می خواهد بعدها گرانتر بفروشد یا منافقین خریده و از بین برده اند در این مورد حرف های زیادی زده می شود. /ایرنا

توضیح افشانی درباره انتصابات جنجالی در شهرداری تهران

لیست انتصابات محمدعلی افشانی شهردار سابق تهران در 6 ماه گذشته منتشر شد و شهردار سابق تهران در جلسه امروز شورای شهر توضیحاتی ارائه داد. محمدعلی افشانی در مراسم تودیع خود که در شورای شهر تهران برگزار شد، در توضیح انتصاباتش گفت:‌ بنده 27 نفر را در این دوره منصوب کردم که از این تعداد 6 نفر آنها مربوط به یک قوم خاص هستند. افشانی در مورد آخرین انتصابم که سرپرست سازمان ورزش بود بنده قرار بود تا 15 آذر در خدمت‌تان باشم و این موضوع را رئیس شورای شهر تهران و سازمان بازرسی کل کشور اعلام کردند. برنامه ما این بود که جوانان جایگزین شوند و تمامی انتصاب‌های من همسان بودند. در مورد انتصاب اخیر نیز با شجاع‌پوریان معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران هماهنگی‌های لازم صورت گرفت ولی از سوی ایشان خبری نشد و در نهایت بنده سرپرست شهرداری تهران را منصوب کردم که از جوانان نمونه کشور است. دکترای فیزیولوژی از دانشگاه تهران دارد و قهرمان کشتی فرنگی است و همینطور 5 جلد کتاب چاپ کرده است. شهردار سابق تهران گفت:بیش از حد متعارف در مورد قومیت صحبت شد و بنده جدول انتصاب‌ها را منتشر می‌کنم و رسانه‌ها نیز به خود جسارت بدهند و از همه مسئولان کشور جدول انتصاب‌های خود را بگیرند. افشانی گفت:‌این کشور مرکز تنوع قومی است و در کنار یکدیگر با دوستی و برابری زندگی می‌کنند. بگذارید مردم در صلح و آرامش کنار هم زندگی کنند و نادانسته بابی را باز نکنید. در مورد قومی که ریشه آن به سرزمین کهن ایران می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار