مولوی عبدالحمید:
مولوی عبدالحمید در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان، با اشاره به تاکیدات قرآن و سنت بر حفظ وحدت امت اسلامی، مسئولان و مدیران کشوری و استانی سراسر کشور و حوزه‌های علمیه را به تلاش در راستای اجرای «وحدت عملی» توصیه کرد.
کد خبر: ۶۸۳۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۷ 24 November 2018

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان مولوی عبدالحمید در فرازی از خطبه‌های نماز جمعه اهل سنت زاهدان گفت متأسفانه امروز مسلمانان در مقابل هم قرار گرفته و یکدیگر را می‌کشند، درحالی‌که نصوص صریح قرآن و حدیث مسلمانان را به وحدت و همدلی دعوت داده و آنها را «امت واحده» معرفی کرده است.
وی ادامه داد: وحدت امت اسلامی یک امر قیاسی و عقلی نیست، بلکه نصوص قرآن و سنت بر این نکته تاکید دارند. وحدت امت اسلامی موضوعی نیست که نیاز به تشریح و ارائه دلایل باشد، بلکه نیاز به وحدت امت اسلامی در این شرایط کاملا ملموس است.
امام‌جمعه زاهدان بر لزوم «وحدت عملی» تاکید کرد و گفت: وحدت فقط با حرف و شعار حاصل نمی‌شود، بلکه وحدت باید در عمل اجرا شود. مسئولین ارشد کشور و نظام و تمام مسئولان و مدیران کشوری و استانی در ایران اسلامی باید در راستای وحدت عملی حرکت کنند.
وی خاطرنشان کرد: مسئولان و مدیران باید در استخدام‌ها، بکارگیری نیروها و رسیدگی به مشکلات مردم دغدغۀ اجرای وحدت عملی داشته باشند و عملا تمام اقوام و مذاهب و گرایش‌های اسلامی را کنار هم قرار دهند تا بتوانیم بهترین نمونۀ وحدت را برای جهانیان به نمایش بگذاریم.
مولوی عبدالحمید ادامه داد: بنده به‌عنوان یک طلبه و پیش‌نماز اهل‌سنت وقتی از وحدت سخن می‌گویم نباید بین شیعه و سنی و بین مراجعه‌کنندگان شیعه و سنی و اقوام متعدد تبعیض و تفاوت قایل باشم. ما باید خودمان را متعلق به ملت ایران بدانیم و در درجۀ اول تمام ایرانیان و سپس تمام مسلمانان دنیا را دوست داشته باشیم و برای تمام انسان‌ها بیندیشیم، زیرا همه در اصل «بشریت» با هم برابریم.
امام‌جمعه زاهدان تاکید کرد: پیام بنده به علمای شیعه و سنی، مسئولین و مدیران ارشد کشوری و استانی در سراسر کشور، احزاب، تشکل و انجمن‌ها آن است که بین ملت عزیز ایران تفاوت قایل نباشند و همه را با یک دید بنگرند. حوزه‌های علمیه و مراکز و مدارس دینی باید این اندیشه را داشته باشند که در عمل بین مردم ایران و مسلمانان جهان تفاوت قایل نباشند. ما حتی باید با تمام مسلمانان جهان احساس اخوت و همبستگی داشته باشیم، زیرا همۀ ما کلمۀ توحید «لا إله إلا الله و محمد رسول‌الله» را بر زبان آورده‌ایم.
ایشان در ادامه افزودند: وحدت عملی می‌تواند ما را به وحدت و اخوت پایدار و در نتیجه به امنیت پایدار برساند و صف ما را در مقابل دشمنان‌مان مستحکم و نفوذناپذیر بگرداند.

مولوی عبدالحمید در بخش دیگری از خطبه‌ها در مراسم نماز جمعه که استاندار جدید سیستان‌وبلوچستان نیز در این مراسم حضور داشت، ضمن خوشامدگویی به مهندس موهبتی، از وی به‌عنوان فردی پرتلاش و هوشمند یاد کرد و گفت: جناب آقای مهندس موهبتی که اوایل این هفته به‌عنوان استاندار سیستان‌وبلوچستان معرفی شده است، انسانی بی‌تکلف و پرتلاش است که فعالیت‌های میدانی زیادی دارد.
وی ادامه داد: مردم استان نیز از این انتصاب بسیار خوشحال هستند و روحیه گرفته‌اند، زیرا جناب آقای موهبتی نسبت به استان سیستان‌وبلوچستان و مردم این استان شناخت دارد. بنده در مراسم معارفۀ ایشان از ریاست محترم جمهور و وزارت کشور به‌خاطر این انتصاب شایسته تشکر کردم.
مولوی عبدالحمید خاطرنشان کرد: امیدواریم استاندار جدید سیستان‌وبلوچستان که به‌‌عنوان نمایندۀ ارشد دولت در این استان حضور دارد، بتواند در این شرایط حساس به مردم خدمت کند و تمام ادارات را فعال کند تا مدیران ادارات بتوانند در راستای حل مشکلات مردم تلاش کنند.

امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در پایان از رضا اردکانیان، وزیر نیرو و مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش‌وجوانان به‌خاطر سفرهای متعددشان در چند ماه اخیر به سیستان‌وبلوچستان و تلاش‌هایی که در راستای «حل مشکلات آب و برق مردم» و «توزیع عادلانۀ بودجه» انجام داده‌اند تقدیر و تشکر کردند و گفتند: هر وزیر و مدیری که بتواند بدون تبعیض و با نگاه یکسان به اقوام و مذاهب خدمت کند قابل تقدیر و تحسین است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار