کد خبر: ۶۸۴۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶ 26 November 2018

مردم ولایتمدار سیستان و بلوچستان در سالروز میلاد نبی مکرم اسلام (ص)، امام جعفر صادق(ع) و آخرین روز از هفته وحدت با برپایی جشن و سرور ضمن ابراز ارادت خود به اهل بیت (ع) بار دیگر اتحاد شیعه و سنی در این استان را به نمایش گذاشتند.

به گزارش ایرنا عاشقان نبی مکرم اسلام (ص) در سیستان و بلوچستان اعم از شیعه و سنی در آستانه سالروز میلاد نبی رحمت و مرحمت با نصب پرچم، پارچه نوشته و پارچه های رنگین در خیابانها و معابر عمومی، سر درب ادارات و اماکن عمومی، برپایی ایستگاههای صلواتی جشن های میلاد را آغاز کردند.
سیستان و بلوچستان در هفته ای که گذشت حال و هوای خیابان های پایتخت وحدت ایران اسلامی یعنی زاهدان دیدنی بود هفته ای که در تقویم رسمی کشور به عنوان هفته وحدت اسلامی نامگذاری شده است.
این روزها «وحدت» در سیستان و بلوچستان دیدنی تر شده موضوعی که برای مردم این دیار تاریخی است.
مساجد اهل تسنن و تشیع در این روزها مزین به جشن ها، دیدارها و نشست های وحدت آفرین شیعه و سنی بود که هر کدام برگ افتخاری برای مردم مرزبان این خطه از ایران اسلامی است.
امروز که مزین به میلاد 2 شخصیت بزرگ در عالم اسلام است شادی و سرور مردم نیز به اوج خود رسیده و عاشقان و شیفتگان خاندان نبوت در سیستان و بلوچستان با اجرای آیین های مولودی خوانی، برگزاری جشن و چوب بازی محلی و اجرای مراسم دعا و نیایش این 2 میلاد نورانی را گرامی می دارند.
شب گذشته نیز مساجد زاهدان میزبان برگزاری مراسم جشن و سرور بودند به طوری که در سه مسجد محمد رسول الله، پیامبر اعظم (ص) و مسجد امام صادق (ع) جشن های محوری ویژه شب میلاد برگزار شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به تشریح برنامه های اجرا شده در این هفته پرداخت و اظهار داشت: از 12 ربیع الاول همزمان با آغاز هفته وحدت بیش از 40 ویژه برنامه در 19 شهرستان این استان برگزار شد.
حجت الاسلام عیسی بزمانی با بیان اینکه 10 برنامه محوری هفته وحدت در زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان برگزار شده است، افزود: مراسم جشن و سرور، نشست علما و اندیشمندان شیعه و سنی، محافل انس با قرآن، شب شعر، کارگاه های آموزشی با محوریت موضوع وحدت، نشست دانشجویی تشیع و تسنن و دیدار با طلاب حوزه های دینی و خانواده شهدا از جمله ویژه برنامه هایی بود که در این هفته در شهرهای مختلف استان برگزار شد.
وی با بیان اینکه مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان پرچمدار وحدت هستند، تصریح کرد: مردم این استان با پیروی از منویات بنیانگذار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری با چنگ زدن به ریسمان وحدت اسلامی الگوی شایسته ای برای مسلمانان و سایر آزادیخواهان جهان شده اند.

** سیستان و بلوچستان به سلسله جشن های بهار مهربانی مزین شد
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: جشن های بهار مهربانی هم زمان با ایام ماه ربیع الاول و ولادت پیامبر مهربانی (ص) در این استان برگزار شد.
حسین مسگرانی با تاکید بر مردمی بودن این جشن ها افزود: شهرداری ها، اداره کل ورزش و جوانان، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد، نیروی انتظامی و صدا و سیما به عنوان اعضای ستاد جشن های بهار مهربانی پشتیبان و هماهنگ کننده برگزاری این جشن ها بودند.
وی هدف از برگزاری این جشن های را ترویج و تقویت، نشاط و امید در جامعه عنوان کرد و افزود: جشن بزرگ وحدت نیز با اجرای فاخر گروه موسیقی نوازندگان ملی چهارشنبه هفته گذشته به مناسبت هفته وحدت در سینما هلال زاهدان برگزار شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: علاوه بر این تشکیل و اعزام کارناوال شادی از مرکز استان به پنج شهرستان زابل، خاش، ایرانشهر، نیکشهر و سراوان با حضور هنرمندان شاخص و اجرای برنامه های تئاترخیابانی، موسیقی ملی، محلی و پاپ از مهمترین برنامه های هفته وحدت در این استان بود.
وی به ویژه برنامه های هفته وحدت در مرکز سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: در طول این هفته برنامه های شاد و مردم محور، با اعزام گروه های هنری تئاتر و موسیقی، نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در مناطق پنجگانه زاهدان برگزار شد.
مسگرانی خاطر نشان کرد: در هفته وحدت کاروان های نور با حضور قاریان قرآن، حافظان و اساتید بین المللی، گروه های تواشیح و همخوانی علاوه بر اجرای برنامه در زاهدان به شهرستان های خاش، سراوان نیز اعزام شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار