کد خبر: ۶۸۵۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰ 30 November 2018
روند کاهشی نرخ ارز در بازار این روزها، باعث شده است که شاهد ریزش قیمت در بازار سکه و طلا نیز باشیم. هرچند به نظر می‌رسد در حال حاضر بر خلاف پیش بینی ها، با عبور از ماه‌های محرم و صفر، شاهد افزایش تقاضای جدید در بازار طلا و سکه نیستیم. موضوعی که رئیس ­­کمیسیون تخصصی طلا و جواهر آن را تایید می‌کند و معتقد است در حال حاضر حباب سکه نسبت به ماه صفر تغییری نداشته و این نشان می‌دهد که افزایش تقاضایی در بازار نبوده است.  

به گزارش تابناک اقتصادی، محمد کشتی آرای در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی، در خصوص وضعیت معاملات بازار سکه در آخرین روز هفته اظهار داشت: امروز در اوایل صبح بازهم قیمت سکه روند کاهشی داشت، یعنی نسبت به آخر وقت دیروز، سکه و طلا کاهش قیمت داشتند.  

عضو هیات مدیره طلا و جواهر تهران معتقد است: یکی از علت‌های کاهش قیمت، هجوم فروشندگان به بازار برای عرضه سکه نسبت به خریداران در بازار بود. یعنی عرضه و نقاضا تعادل نداشت. به همین دلیل هم، چون عرضه بیشتر از تقاضا بود، قیمت‌ها رو به کاهش بود. ولی از دقایقی پیش سکه و طلا با افزایش قیمت مواجه شده اند. علت آن هم این هست که امروز نسبت به دیروز قیمت جهانی طلا حدود ۱۳ دلار افزایش داشته است، ولی در مجموع هفته‌ای که رو به پایان هست، روند قیمت سکه و طلا کاهشی بوده و به طور متوسط در یک هفته اخیر، هم قیمت طلا و هم قیمت سکه، ۱۰ درصد کاهش قیمت داشته است. این در حالی است که قیمت ارز هم به همین میزان، کاهش قیمت را داشته است.
 
سکه امامی از کاهش بیشتر، عقب نشینی کرد/ سکه تمام به  ۳ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان هم رسید/ حباب سکه در محدوده 400 هزار تومان قرار دارد/ کاهش بیشتر نرخ ارز با آزاد شدن واردات طلا


رئیس ­­کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در خصوص پیش بینی روز‌های آینده به خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: در بازار این روز‌ها نمی‌توان پیش بینی مشخصی داشت، اما بازار امروز نشان می‌دهد که قیمت‌ها به اندازه کافی کاهش پیدا کرده است و الان با توجه به اینکه در دقایق اخیر شاهد توقف روند کاهشی قیمت‌ها در ابتدای روز هستیم، یعنی از اول هفته شاهد کاهش قیمت‌ها تا ساعتی پیش بودیم، ولی الان روند کاهش متوقف شده است، به نظر می‌آید که حداقل تا روز شنبه، در محدوده قیمت‌های امروز باقی بماند و از روز شنبه به بعد، با توجه به ادامه سیاست‌های اقتصادی و ارزی بانک مرکزی و همچنین صحبت‌ها و مسائل اقتصادی و سیاسی که در دو روز آینده مطرح می‌شود، تعیین کننده قیمت خواهد بود؛ بنابراین پیش بینی می‌شود تا روز شنبه، قیمت‌ها در سطح فعلی باقی بماند. چون فعالیت بازار امروز هم رو به پایان است و داد و ستد‌ها متوقف می‌شود.  

محمد کشتی آرای در ادامه گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی در خصوص آخرین قیمت‌های طلا و سکه اظهار داشت: اونس طلا ۱۲۲۶ دلار است که نسبت به دیروز ۱۳ دلار افزایش داشته است. قیمت سکه امامی امروز صبح تا ۳ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان هم کاهش پیدا کرد، ولی مجددا با ۶۰ هزار تومان افزایش قیمت مواجه شده است. نیم سکه یک میلیون و ۸۲۰ هزار تومان و ربع سکه نیز یک میلیون و ۷۰ هزار تومان است. سکه یک گرمی هم بدون تغییر ۶۴۰ هزار تومان است. سکه تمام طرح قدیم نیز ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است. قیمت هر مثقال طلا هم که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، یک میلیون و ۴۳۰ هزار تومان  می‌باشد و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳۲۹ هزار و ۴۰۰ تومان است. وی در ادامه یادآور شد که نرخ سکه تمام طرح جدید نسبت به قیمت دیروز صبح کاهش قیمت ۲۰۰ هزار تومانی را دارد. ولی نرخ فعلی نسبت به امروز صبح، ۶۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.  

حباب سکه تمام طرح جدید نیز در حال حاضر حدود ۴۰۰ هزار تومان می‌باشد. وی در خصوص پیش بینی‌ها برای افزایش تقاضا پس از ماه‌های محرم و صفر، اظهار داشت: به نظر می‌آمد که تقاضا افزایش پیدا کند، ولی این اتفاق نیفتاد به همین دلیل هم حباب نسبت به ماه صفر تغییر چندانی نداشته است؛ و این نشان می‌دهد که افزایش تقاضایی در بازار نبوده است.  

وی در ادامه این گفتگو اظهار داشت که در گذشته محدودیت‌هایی برای ورود طلا به کشور وجود داشت، اما در حال حاضر با برداشته شدن این محدودیت ها و آزاد شدن واردات، ما شاهد این هستیم که همه افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند طلا وارد کشور کنند و این باعث شده است که پشتوانه و ارزش پول ملی را بالا برده و باعث کاهش بیشتر نرخ ارز شود.  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار