نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت:کسیکه به خودش ظلم می کند نمی تواند عدالت را اجرایی کند و آدم از خدا بی خبر و کسیکه فکر قیامت نیست نباید مسئولیت اجتماعی به او داده شود.
کد خبر: ۶۹۰۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶ 14 December 2018

تابناک فارس به نقل از مهر: آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز تاکید کرد: کسیکه به خودش ظلم می کند نمی تواند عدالت را اجرایی کند و آدم از خدا بی خبر و کسیکه فکر قیامت نیست نباید مسئولیت اجتماعی به او داده شود.

وی افزود: اگر چنین آدمی مسئولیت گرفت مردم را به خاک سیاه می نشاند و ما نیز کاری نمی توانیم انجام دهیم زیرا خود ما انتخابش کردیم.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: نشناختن ولی امر باعث خراب شدن کار است و ظالم به نفس خود است اینکه برخی هنوز مرکب حکمش خشک نشده برای ولی امر خط و نشان می کشد همین است.

آیت الله دژکام یادآور شد: رای دادن مسئولیت سنگینی است که باید در آن دقت کنیم که به چه کسی مسئولیت واگذار می کنیم.

وی ادامه داد: اگر مبانی کار درست شود شاهد نتایج خوبی در عرصه های مختلف خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در هفته جاری میلاد امام حسن عسکری(ع) را پیش رو داریم که بسیار مبارک است.

آیت الله دژکام ادامه داد: به واسطه قانون مصوب شده بکار گیری بازنشستگان در مدیریت ها ممنوع شد و گروهی نیز کنار رفتند و اگر به خوبی این قانون اجرایی شود کاری مبارک است.

وی یادآور شد: اما جامعه بدون مدیر نمی تواند ادامه پیدا کند و اگر مدیری رفت باید به سرعت جایگزین مشخص شود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه مدت طولانی استاندار فارس مشخص نشده است، گفت: مدیریت ها به گونه ای در آن ضعف ایجاد شده است و مدتی است که با این مشکل مواجه هستیم و به طور حتم دولت در حال بررسی است و بنا نداریم در کار دولت دخالت کنیم اما درخواست ما سرعت بخشیدن به انتخاب استاندار فارس است.

آیت الله دژکام تاکید کرد: اما انتخاب مدیر شرایطی دارد که فرد منتخب دارای ویژگی هایی همچون بلد بودن کار و عالم بودن به خواست خداوند و خواسته ها است.

وی ادامه داد: مدیر باید آگاهی و دانش داشته باشد و موضوع دیگر داشتن قدرت اجرایی است و انگیزه کار جهادی داشته باشد زیرا وضعیت کشور به گونه ای است که نیازمند کار جهادی است نه اینکه سیاست زده باشد و هر روز مردم گرفتار جو سیاسی باشند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: امیدوارم آینده استان خوب و موفقتر باشد.

امام جمعه شیراز در خصوص شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: در این راستا تلاش های خوبی شد و موفقیت نیز داشتیم اما انتظار تلاش بیشتر است زیرا اگر دانشگاه و حوزه هماهنگ شوند کشور پیشرفت های بیشتر خواهد داشت.

آیت الله دژکام تصریح کرد: متاسفانه نظام آموزشی ما در آموزش و پرورش و دانشگاه به گونه ای نیست که مبانی آموزشی را به گونه ای تدوین کند که همه هماهنگ شوند.

وی افزود: اینکه با ۲۰۳۰ مخالفت می شود به دلیل عدم هماهنگی میان سازمان های مربوطه است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید کرد: اگر مبانی مشترک شود بسیاری از مشکلات برطرف می شود به خصوص در موضوع علوم انسانی که مبانی داریم.

آیت الله دژکام تصریح کرد: بزرگان حوزه و دانشگاه در کنار هم قرار گیرند تا وحدت مبانی و عملکردی شکل گیرد تا خلعی وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: اگر دقت کنیم مشاهده می شود که دنیا به دنبال عدالت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار