مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان خبرداد:
علیرضا نخعی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از فوت سومین کودک سانحه آتش‌سوزی مدرسه اسوه حسنه زاهدان خبرداد و گفت متاسفانه هم مدیران مدرسه در انتخاب مکان جدید مدرسه کوتاهی نموده‌اند و هم مقامات آموزش و پرورش در موضوع نظارت بر مدرسه.
کد خبر: ۶۹۲۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰ 19 December 2018

به گزارش خبرنگار تابناک سیستان و بلوچستان علیرضا نخعی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در گفتگو با تابناک به تشریح حادثه پرداخت و گفت ساعت 9 صبح روز گذشته مدرسه غیردولتی اسوه حسنه در ناحیه 2 زاهدان بر اثر واژگونی چراغ نفتی و سرایت آن به پارتیشن و کف‌پوش کلاس گرفتار طعمه حریق می‌شود.

وی افزود دانش‌آموزان این مدرسه که جمعا 69 نفر هستند بلافاصله توسط مسئولان مدرسه از محل حادثه تخلیه می‌شوند، ولی متاسفانه 4 نفر از دانش‌آموزان در آتش گرفتار می‌شوند که توسط مردم و امدادگران به بیمارستان منتقل می‌شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد در بیمارستان علیرغم تلاش کادر پزشکی بیمارستان و نیز تیم متخصص اعزامی از تهران، دو نفر از دانش‌آموزان جان خود را از دست می‌دهند و متاسفانه ساعتی پیش نیز نفر سوم که دانش‌آموز پایه اول ابتدایی بود نیز جان خود را از دست می‌دهد.

وی ضمن عذرخواهی مجدد از مردم، اولیای دانش‌آموزان و جامعه فرهنگی بیان داشت اینکه از این مکان ناایمن و غیر استاندارد استفاده شده و با وجود هشدارها مبنی بر عدم استفاده از بخاری‌های نفتی بازهم شاهد بهره‌پیری از این وسیه ناایمن هستیم، این بیانگر تخلف و کوتاهی است.

نخعی با اشاره به ورود مقام قضایی به سانحه آتش‌سوزی روز گذشته افزود مقام محترم قضایی موسس آموزشگاه و مدیر این مدرسه را بازداشت نموده و همچنان بررسی‌های بیشتر ادامه دارد و هرکسی به هر اندازه در این قضیه کوتاهی کرده، من‌جمله اداره آموزش و پرورش مورد برخورد قرار خواهد گرفت.

وی افزود این مدرسه در ماه اخیر به علت پایان مدت اجاره مکان مورد استفاده قبلی، مکان مدرسه را از یک جای ایمن تایید شده به یک مکان ناایمن غیر استاندارد تغییر داده و این تغییر مکان را صرفا با یک نامه اعلام نموده است، درحالی که باید تاییدیه می‌گرفت، ما باید اداره نوسازی مدارس بیاید و استحکام بنا و ایمنی را بسنجد و تاییدیه بدهد.

نخعی با اشاره به سهم اولیا در نظارت بر مدارس به عنوان خانه دوم فرزندان گفت کاش اولیای دانش‌آموزان این مدرسه وضعیت سیستم گرمایش مدرسه و یا پارتیشن‌ها را به اداره آموزش و پرورش اطلاع داده بودند تا ما به این موضوع رسیدگی کنیم.

گفتنی است پیش دبستانی و دبستان اسوه حسنه زاهدان در خیابان مصطفی خمینی ۲۳ زاهدان ساعت 9 صبح دیروز طعمه حریق شد و در پی آن دو دانش آموز به نام‌های صبا عربی و مونا خسرو پرست جان خود را از دست دادند و ساعتی پیش نیز یکتا میرشکار در اثر شدت جراحات وارده فوت نمود. گفته می‌شود حال جسمی چهارمین دانش آموز نیز خوب نبوده و وضعیت وخیمی دارد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
خدا به پدرمادر بیچارشون صبر بده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
مدیریت یعنی پیش بیبنی و جلوگیری از این گونه حوادث دلخراش ، جواب سوختن این بچه ها را چگونه خواهند داد؟
فریده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
باید حداقل سه برابر فوتی ها رو از مدیران نالایق آموزش و پرورش بگیرند بیاورند در محل حادثه جلوی چشم همه آتش بزنند تا مردم بخندند دلشان خنک شوند بروند خانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
فریده؟
تو یک خانوم استی و اینجوری دل سنگانه استی؟
زینب فتحی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
فریده خانم ماشالا خودش یه تنه یه پا کارگردان فیلم های ترسناک هست.عزیزم برو داعش استخدامت بکنند زود میشی هسته مرکزی،والا خود اونا هم با دیدن سوختن انسان ها نمیخندند و بعد بروند خانه،
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار