کد خبر: ۶۹۴۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱ 24 December 2018

تابناک / نیویورک تایمز در گزارشی نوشت تمامی رویدادهایی که در دو سال اول ریاست جمهوری ترامپ روی داده در مقایسه با آن چیزی که پیش روی آمریکا و ترامپ است آرامش قبل طوفان است.

این روزنامه آمریکایی به انزوای ترامپ در داخل و خارج از کشور اشاره کرده و نوشته است که در دو سال آینده ترامپ با چنان چالش‌هایی روبرو خواهد بود که دو سال پرتنش گذشته از دولت وی مانند یک دوره آرام به نظر خواهد رسید.

نیویورک‌تایمز در این گزارش نوشت در دو سال گذشته، ترامپ در جنگ با دولت خود بوده و این اعتقاد را ایجاد کرده که اطرافیانش را احمقان تشکیل داده‌اند. ترامپ عصبانی است، چون اطرافیان وی در برابر خواسته‌هایش مقاومت می‌کنند و زمانی که آن‌ها به ترامپ می‌گویند قدرتی برای انجام چیزی که می‌خواهد ندارد آشفته می‌شود و مظنون می‌شود که مبادا آن‌ها مخفیانه در حال تضعیفش هستند.

این روزنامه آمریکایی در ادامه گزارش خود نوشت: در حالی که رئیس جمهور یک بار اعلام کرده "به تنهایی می‌تواند سیستم را رو به راه کند"، اکنون به تنهایی در سیستمی قرار دارد که بیش از هر زمان دیگر شکست خورده به نظر می‌آید. تعطیلی دولت، رسوایی‌های اخیر، بی ثباتی بازار سهام، خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه و استعفای وزیر دفاع متحد خود، این احساس را بیش از هر زمان دیگر تقویت کرده که دولت در خطر از کنترل خارج شدن، قرار دارد. در حالی که رئیس جمهور آمریکا در تلاش برای یافتن مسیری رو به جلو است، مسیر پیش رو بسیار خطرناک به نظر می‌رسد. با توجه به پر سرو صدا بودن رویدادهایی که در دو سال نخست ریاست جمهوری ترامپ روی داده تمامی این رویدادها در مقایسه با آن چیزی که در پیش رو است آرامش (قبل طوفان) است.

بر اساس گزارش نیویورک‌تایمز، کمتر از دو هفته دیگر نانسی پلوسی ریاست مجلس نمایندگان آمریکا را بر عهده خواهد گرفت و دموکرات‌های مجلس نمایندگان این قدرت را پیدا خواهند کرد که درباره روابط تجاری خانواده ترامپ، کمپین رقابت‌های ریاست جمهوری وی و دولتش تحقیق و بازرسی کنند. پس از همه این موارد، وی با نتایج گزارش رابرت مولر بازرس ویژه درباره ارتباط کمپین انتخابات ریاست جمهوری با روسیه مواجه خواهد شد. پس از آن نیز، پلوسی ممکن است از سوی هم حزبی‌های خود برای استیضاح ترامپ تحت فشار قرار بگیرد و درگیری‌هایی میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان درباره استیضاح روی خواهد داد.

نیویورک تایمز در گزارش خود به سخنان مایکل استیل مشاور سناتورهای جمهوری‌خواه اشاره کرد که وی معتقد است هیچ چیزی از چالش‌هایی که طی دو سال آینده روی می‌دهد شبیه رویدادهایی که طی دو سال گذشته اتفاق افتاده نخواهد بود و افزایش این احساس که رئیس جمهور تحت محاصره دشمنان سیاسی خود قرار خواهد گرفت اوضاع را وخیم‌تر خواهد کرد.

البته ترامپ اخیرا با جمهوری‌خواهان نیز درگیر شده است. آن‌ها آشکارا مخالفت خود را با تصمیم ترامپ برای بیرون آوردن نیروهای آمریکایی از سوریه و افغانستان ابراز داشته‌اند. جمهوری‌خواهان همچنین به شدت از رفتار واشنگتن با عربستان پس از قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقدعربستان مخالفت کردند. خروج جیمز ماتیس وزیر دفاع از کابینه که مخالف خروج نیروهای آمریکایی از سوریه بوده و رویکرد سرگردان ترامپ در قبال متحدان آمریکا نیز باعث ایجاد تزلزل در میان جمهوری‌خواهان شده است.

این روزنامه آمریکایی در پایان نوشت: روزهای گذشته مملو از درگیری‌هایی بوده که بخش عمده‌ای از آن توسط رئیس‌جمهور ایجاد شده است. مشاوران بیشتری مسیر خروج از کاخ سفید را در پیش گرفته و اختلافات به جای آنکه کاهش یابند در حال افزایش هستند و هیچ نشانه‌ای از ایجاد آرامش وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار