کد خبر: ۶۹۵۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶ 25 December 2018

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، در راستای بررسی آخرین وضعیت راه آهن قزوین – رشت – آستارا نشست دو جانبه وزرای راه ایران و اقتصاد آذربایجان در محل هتل اسپیناس این شهرستان در حال برگزاری است.

 

در این نشست دو جانبه همچنین مدیر عامل راه آهن های دو کشور، سفیر ایران در جمهوری آذربایجان، استاندار گیلان، رییس کل سازمان سرمایه‌ گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، رییس آژانس دولتی راه‌ها و مدیر کشتیرانی جمهوری آذربایجان حضور دارند.

 

قبل از برگزاری نشست دو جانبه؛ وزرای راه و شهرسازی ایران و اقتصاد جمهوری آذربایجان از پل مرزی گمرک، پل ریلی آستارا – آستارا در نقطه صفر مرزی ایران و جمهوری آذربایجان و بارانداز راه آهن آستارا بازدید کردند.

 

به گزارش شبستان، خط ریلی آستارا – آستارا فروردین ماه سال جاری با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، مدیر عامل راه آهن جمهوری آذربایجان، استانداری گیلان و تنی چند از مدیران استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.

 

خط ریلی آستارا – آستارا از آستارای جمهوری آذربایجان آغاز و به آستارای ایران ختم می‌شود که ۸ و نیم کیلومتر از این پروژه در داخل خاک آستارای آذربایجان و ۲ کیلومتر از آن در خاک جمهوری اسلامی ایران است.

 

این پروژه به ‌عنوان نقطه اتصال اروپا و کشورهای قفقاز به کشورهای حوزه خلیج فارس و اقیانوس هند محسوب می‌شود.

 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار