کد خبر: ۶۹۵۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ 27 December 2018

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: عملیات اجرایی نصب سامانه هوشمند توزین وسایل نقلیه در حال حرکت، برای نخستین بار در این استان در مسیر خاش - زاهدان آغاز شد.

علی خانقائی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سامانه با استفاده از سنسورهای نصب شده در سطح جاده که مانیتورینگ اطلاعات آن در پاسگاه پلیس مربوطه است، وسایل نقلیه متخلف دارای اضافه تناژ را شناسایی می کند و مهمترین شاخصه آن کنترل وزن وسایل نقلیه در حال حرکت بدون نیاز به توقف آنهاست.
وی کاهش اتلاف وقت، جلوگیری از ترافیک، صرفه جویی سوخت و حذف نیروی انسانی برای پیشگیری از تردد ناوگان سنگین حامل اضافه بار و مستند و مستدل بودن اطلاعات را از جمله مزایای سامانه توزین درحال حرکت عنوان کرد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تاکید کرد: حمل بار اضافه بر تناژ استاندارد توسط وسائط نقلیه باری سبب آسیب رساندن و تخریب ابنیه فنی و رویه آسفالت جاده می شود.
وی راه ها را سرمایه های ملی عنوان کرد و افزود: از آنجایی که هزینه های سنگینی برای ساخت راه ها صرف می شود از این رو نیاز به صیانت و حفاظت جدی دارند که جلوگیری از تردد ناوگان حامل اضافه بار در این راستا از اهمیت شایانی برخوردار است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار