کد خبر: ۶۹۵۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰ 27 December 2018

سرپرست اداره دامپزشکی چابهار گفت: بیش از 600 تن میگوی پرورشی و سه میلیون و 142 هزار و 88 کیلوگرم انواع آبزیان ماکول و غیر ماکول از ابتدای سالجاری تاکنون از چابهار صادر شده است.

محمد افضلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال حدود 600 هکتار از اراضی سایت پرورش میگوی گواتر در شرق چابهار آماده سازی شده است.
وی با بیان اینکه میگوی تولیدی چابهار بسیار بازارپسند است پیش‌بینی کرد؛ در مجموع 800 تن میگوی تولیدی از این نقطه صادر شود.
سرپرست اداره دامپزشکی چابهار افزود: همچنین علاوه بر صادرات، مجوز حمل بهداشتی280 هزار کیلوگرم میگوی پرورشی با 102 گواهی به مقاصد داخلی صادر شده است.
وی گفت: کارشناسان اداره دامپزشکی چابهار امسال بیش از 800مورد آزمایش بر روی میگوی مولد، بچه میگو و غذای میگو در مراحل قبل از کاشت، کاشت و تولید و در نهایت برداشت میگو انجام دادند تا از صحت و سلامت میگوی تولیدی اطمینان حاصل کنند.
افضلی ادامه داد: سه میلیون و 142 هزار و 88 کیلوگرم انواع آبزیان ماکول و غیر ماکول از ابتدای امسال تاکنون به کشورهای عمان، امارات، هنگ‌کنگ، سریلانکا و تایلند صادر شده است.
وی افزود: با توجه به اینکه ماهی و آبزیان غیر ماکول به لحاظ شرعی در کشور مصرف نمی‌شود اکنون صادرات این آبزیان به کشورهای غیرمسلمان ازر آوری قابل‌ توجهی برای کشور داشته است
سرپرست اداره دامپزشکی چابهار گفت: از آنجایی ‌که سواحل مکران بهشت آبزی‌ پروری ایران است و مستعد و قابلیت تولید 60 هزار تن میگو در سال با 42 هزار هکتار اراضی پرورشی را دارد یکی از مجهزترین مراکز آزمایشگاهی آبزیان ایران در چابهار در حال ساخت است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار