محمدباسط درازهی نماینده مردم سراوان، سیب‌وسوران و مهرستان در مجلس که این روزها به علت انتشار کلیپی جنجالی در فضای مجازی و حواشی پس از آن در مجلس در صدر اخبار قرار گرفت، بلافاصله مورد انتقاداتی به علت سرقت علمی یک مقاله قرار گرفت که وی با انتشار بیانیه‌ای به آن پاسخ داد.
کد خبر: ۶۹۶۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰ 28 December 2018

به گزارش تابناک سیستان‌وبلوچستان این بیانیه که نسخه‌ای از آن در اختیار تابناک سیستان‌وبلوچستان قرار گرفته است به این شرح است:  

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 

به اطلاع مردم شریف ایران و شهرستانهای سراوان، سیب و سوران و مهرستان می‌رساند: پيرو انتشار مطلبي مبني بر منتسب نمودن مقاله‌اي به اينجانب در رسانه‌ها به استحضار میرساند اينجانب و سایر اساتید همکار هيچگونه نقشی در تهیه و تنظیم آن مقاله نداشته و نويسنده مسئول، دانشجو می‌باشد که بنده از منابع مقاله و تهیه و تدوين مطالب بی اطلاع بوده‌ام.

اگر چنانچه خطا و اشتباهاتی صورت گرفته می‌بایست دبیرخانه مسابقات کشور چین که فرصت بررسی مقاله را داشتند به چنین موردی رسیدگی می‌کردند. رشته تخصصي بنده ارتباطی با مقاله مورد نظر نداشته و فقط کار ترجمه مطالب از عهده بنده بر آمده است و طبق تصوری که برخی از دانشجویان دارند و قوانین شرکت در مسابقات آنان به اجبار اقدام به درج نام اساتید و همکاران در مقاله خود به عنوان نویسنده می‌کنند تا اساتید به عنوان کمک و همراه بتوانند در مسابقات همراه آنان باشند.

براي پذيرش مقاله در هر ژورنال و استفاده و ارائه مي‌بايست در حيطه تخصصي خود به اين كار اقدام نموده تا بتوان از مزاياي آن استفاده کرد و مقاله مذکور طبق قوانین کشورمان دارای ارزش و اعتبار علمی یا ISI نمی‌باشد تا بتوان از آن رزومه سازی و بهره‌برداری کرد. و مقام مربوطه در مسابقات در بخش پرواز ربات به تیم رباتیک تعلق گرفت و مقام بهترین مقاله به تیم کشور دیگری اهدا شد و هم اکنون این مقاله جزو مقالات حذفی و تایید نشده است.

این خطای غیر عمد پیش آمده توسط دانشجوی مربوطه که بی‌شک ایشان را از جوانان مستعد، پرتلاش، و با استعداد مي‌دانم متاسفانه در اثر نداشتن همکار متخصص، عدم وجود رشته مربوطه در دانشگاه، فاقد بودجه لازم برای شرکت در مسابقات، نبود وقت کافی در تهیه مقاله، بي تجربگي و اولین تجربه ایشان برای شرکت در مسابقات خارجی بروز چنین خطاهایی دور از انتظار هم نبوده و گرفتن چنین ایراداتی از دانشجویان می‌بایست درست و منطقی و در جای خود صورت می گرفت، نه بعد از گذشت پنج سال و در جهت بهره‌برداری سیاسی و تخریب.

تهیه چنین مقاله‌ای قطعاً نه از روی عمد بلکه بخاطر مسائل دیگر اتفاق افتاده است و وظیفه ما در مواجهه با این موارد این است که دانشجو را به درستی راهنمایی کنیم نه تخریب و دروغ فرافکنی و پیش داوری قبل از بررسی دقیق علل وقوع این اشتباه توسط نهادهای مربوطه.

یک جوانی از دورترین نقطه محروم کشور (سراوان) به دور از امکانات دانشگاهی و تجهیزات مربوطه با داشتن علاقه شدید به علم رباتیک اگر از روی ناآگاهی در تجربه اول مرتکب خطایی شد این نباید ابزاری بشود برای بهره‌برداری‌های سیاسی و تخریب چنین دانشجویان فعال و پر تلاشی.

همچنین بنده در هیچ همایش داخلی دیگری اجازه نشر این مقاله را ندادم و اگر جایی منتشر شده این‌کار توسط دبیرخانه همایش و غیر قانونی و بدون اجازه بنده صورت گرفته است.

در شرايط فعلي به سادگی فریب و فرافکنی‌های افراد فرصت طلب و بدخواه جوانان را نخوریم تا از کوچکترین اشتباهات جوانان برای رسیدن به مقاصد شوم سیاسی خود بهره ببرند!

به امید فردایی بهتر برای تمامی جوانان ایران زمین

محمدباسط درازهی
نماینده مردم شهرستان‌های
سراوان، سیب و سوران و مهرستان

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
باید بری عموجان،این کارها هم فایده نداره.استعفا بدی با آبرو و احترام و عین خارجی ها میری. استعفا ندی یا رد صلاحیت میشی یا مردم بهت رای نمیدن و با فضاحت و زشتی و کنف شدن خواهی رفت.برای همیشه ننگ این کار و گستاخی به مردم و حس تفرعنی که گرفتی برات موند.کاری کردی که حتی بچه هاتم روشون نشه توی مدرسه بگن بچه تو هستن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار