توسط معاون اول رئیس جمهور در قصر قند صورت گرفت
نمایشگاه دستاوردهای طرح‌های اشتغال زنان سرپرست خانوار کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در شهرستان قصرقند افتتاح شد.
کد خبر: ۶۹۸۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹ 01 January 2019

 به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان رمضان پودینه، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: این نمایشگاه شامل تولیدات و نمونه طرح‌های اشتغال امداد در بخش‌های کشاورزی، صنایع‌دستی، دام‌پروری و طرح‌های حمل‌ونقل روستایی، مشاغل خانگی و کسب‌وکار خرد است.
وی افزود: قبل از اجرای طرح اشتغال، استعدادسنجی، مشاوره شغلی، آموزش، ایجاد اشتغال، نظارت و کمک به بازاریابی و فروش محصولات تولیدی انجام می‌شود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد سیستان و بلوچستان ادامه داد: در ۹ماهه نخست سال جاری دو هزار و ۷۱۳ طرح اشتغال با استفاده از منابع بانکی و صندوق اشتغال کمیته امداد اجرا شد.
پودینه یادآور شد: در این رابطه ۴۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال از منابع بانکی و امدادی به مددجویان پرداخت‌شده است.
وی افزود: همچنین با اولویت طرح‌های اشتغال روستاییان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، بند "ب" تبصره ۱۶ و صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت سقف پرداخت تسهیلات پنج میلیون تومان در قالب مشاغل خانگی و تا سقف ۱۰۰میلیون تومان در قالب وام کارآفرینی اجراشده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: تمامی مجریان طرح‌های اشتغال قبل از اجرای طرح مشاوره شغلی و استعدادسنجی و آموزش‌های لازم ارائه و در صورت نیاز به آموزش‌های فنی و تخصصی دوره‌های آموزش مقدماتی کارآفرینی برگزار می‌شود.
پودینه افزود: نظارت‌های مستمر نیز قبل، حین و بعد از اجرای طرح بر پایداری طرح‌های اشتغال و خودکفایی مددجویان صورت می‌گیرد.
شایسته ذکر است اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، مهندس بازیان مدیر کل دفترتامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امدادکشور، محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، استاندار سیستان و بلوچستان، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولان کشوری و استانی از غرفه‌های این نمایشگاه بازدید کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار