در دانشگاه تخصصی دریانوردی و علوم دریایی چابهار صورت گرفت
با حضور مسؤولان کشوری و استانی دفتر ارتباط دانشگاه با استاندارد در دانشگاه تخصصی دریانوردی و علوم دریایی چابهار افتتاح شد.
کد خبر: ۶۹۸۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸ 01 January 2019

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان ریس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در این مراسم اظهار داشت: دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار از تخصصی ترین دانشگاه‌های کشور است و با توجه به بحث تدوین استانداردهای ملی و بین المللی وظرفیت هایی که این دانشگاه در رشته های دریایی و همچنین آشنایی اعضای هیئت علمی دریایی باقوانین و آئین نامه ها دارند این پتانسیل تخصصی می تواند برای بهبود شاخص های استاندارد بسیار موثر و کاربردی باشد.
دکتر محمود نصیری افزود: افتتاح این دفتر برای همکاران دانشگاه تخصصی دریانوردی وعلوم دریایی چابهار و همچنین مجموعه همکاران سازمان ملی استاندارد کشور، یک اتفاق خوشایند است تا از توان یکدیگر در راستای رسیدن به اهداف تعیین شده بهره مند شوند.
مدیرکل اداره استاندارد سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم اظهار داشت: با توجه به قانون جدید استاندارد، وظایف جدیدی در دستور کار ما قرار دارد تا بتوانیم از ظرفیت‌های مختلفی که در سطح استان و کشور وجود دارد استفاده کنیم.
اسماعیل عاقلی توانمندی های بالای علمی و تخصصی در ابعاد مختلف را از مهمترین عوامل حضور مسوولان سازمان ملی استاندار کشور در دانشگاه و افتتاح دفتر ارتباط دانشگاه با استاندارد برشمرد و ادامه داد: بطور حتم با توجه به توانمندی های تخصصی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در زمینه های مختلف ، از ظرفیت‌های دانشگاه در راستای تدوین استانداردهای ملی و بین المللی و ظرفیت های آزمایشگاهی و آموزشی با کمک اساتید دانشگاه بهره خواهیم گرفت.
به گفته مدیرکل اداره استاندارد سیستان و بلوچستان ، دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با دارا بودن هیات علمی متخصص و امکانات تخصصی، از دانشگاه‌های تخصصی کشور در خصوص استانداردهای بین المللی بشمار آمده و ما نیز استانداردهای مختلفی را در حوزه ملی و بین‌االمللی داریم که با مشارکت و استفاده از توانمندی های این دانشگاه خواهیم توانست پیشرفت های خوبی را در این زمینه ها شاهد باشیم.
مدیرکل دفتر تدوین سازمان ملی استاندارد نیز در آیین افتتاح دفتر ارتباط دانشگاه با استاندارد دانشگاه تخصصی دریانوردی و علوم دریایی چابهار با بیان اینکه یکی از وظایف مهم سازمان ملی استاندارد بحث تدوین استانداردهای ملی است افزود: در نگرشی که در رویکرد نوین استاندارد سازی سازمان ملی استاندارد سازی ایجاد شده است تدوین استانداردهای ملی ، مهم وکاربردی بشمار می آید.
مهندس آزیتا خضرایی افزود: پس از بررسی های دقیق و تخصصی پارامترهای استاندارد در سطح دانشگاههای کشور، دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار به عنوان قطب استانداردهای ملی و بین المللی دریانوردی از سوی سازمان ملی استاندارد کشور انتخاب شد.
وی خاطر نشان کرد: ایجاد دفتر ارتباط دانشگاه با استاندارد در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار می تواند بستر ساز تشویق و ترغیب اعضای هیات علمی و دانشجویان باشد تا آنان را با مباحث استاندارد سازی بصورت تخصصی آشنا تا در آینده بتوانند در صنایع مختلف مرتبط با بحث دریانوردی در جهت ارتقا کیفیت استاندارها نقش موثری ایفا کنند.
مدیرکل مطالعات تطبیقی و مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی سازمان ملی استاندارد نیز در این مراسم اظهار داشت: با توجه به اینکه در سطح بین المللی همه کشورها هزینه می کنند تا بتوانند در تدوین استانداردهای بین المللی مشارکت کنند و به این ترتیب منافع تجاری خود را در سطح تجارت بین المللی حفظ کنند این موضوع برای ما حائز اهمیت بالایی قرار دارد.
دکتر فرحناز قلاسی با بیان اینکه برای کشور ما هم با توجه به شرایط خاص آن بسیار اهمیت دارد که بتوانیم در تدوین استانداردهای بین المللی مشارکت کنیم و منافع کشور خود را در سطح بین المللی تثبیت کنیم ادامه داد : بررسی های تخصصی سازمان ملی استاندارد کشور نشان داد ، دانشگاه تخصصی دریانوردی و علوم دریایی چابهار در راستای رفع این خلا مهم در ابعاد بین المللی می تواند بسیاری از خلا ها را به فرصت های طلایی در راستای تثبیت منافع ایران اسلامی در ابعاد بین المللی مبدل سازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار