کد خبر: ۶۹۸۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳ 03 January 2019

رئیس جمهور بر ضرورت شیرین‌سازی آب دریا و انتقال به اقصی نقاط کشور تاکید کرد و گفت: گام اول برای سرمایه‌گذاری در کشاورزی، سرمایه‌گذاری در بخش آب است.

به‌گزارش تابناک سیستان‌وبلوچستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت به انتخاب استانداران خراسان رضوی، قم، شیراز و یزد اشاره کرد و گفت: یکی از مسایل مشترک این چهار استان مربوط به مسئله آب است. زندگی و بخش صنعت و کشاورزی این استان‌ها باید با آب بیشتر و بهتر احیا شود و بایستی برای رفع مشکل آب فکر جدی کنیم و وزارت نیرو نیز باید در این زمینه برنامه‌ریزی کند.

روحانی همچنین با تاکید بر ضرورت توجه به مسایل زیست محیطی گفت: همه این استان‌ها تقریباً در حاشیه کویر قرار گرفتند و این کویر ضمن اینکه یک نعمت بزرگ و جای بزرگ گردشگری است و منابع و معادن بسیار غنی دارد، ولی مهار گرد و غبار و شن‌های روان موضوع بسیار مهمی است و در این زمینه وزارت کشاورزی و محیط زیست باید تلاش کنند.

رییس جمهور با بیان اینکه در غرب کشور شاهد قدم‌های بسیار خوبی در زمینه تحول در کشاورزی و آب کشاورزی خواهیم بود، خاطرنشان کرد: برای فلات مرکزی ایران هم باید در زمینه صرفه‌جویی و هم آبی که باید وارد شود، برنامه ریزی شود.

روحانی اضافه کرد: اگر کل کشاورزی مدرنیزه و سامانه‌های نوین آبیاری حاکم شود، تحول زیادی ایجاد می‌کند، لذا گام اول برای سرمایه‌گذاری در کشاورزی، سرمایه‌گذاری در آب است. باید کشت گلخانه‌ای و سامانه‌های نوین آبیاری را تقویت کرد و در کنار آن اگر آب دیگری هم نیاز باشد باید به این استان‌ها انتقال یابد.

رئیس جمهور گفت: تا زمانی که دریای عمان، خلیج فارس و دریای خزر است، هیچ‌وقت مشکل آب پیدا نمی‌کنیم. باید کار و تلاش کنیم این آب را شیرین کرده و  سراسر ایران را از آن بهره‌مند سازیم و لذا اگر برنامه‌ریزی درستی انجام گیرد، هیچ‌موقع مشکل آب نخواهیم داشت.

روحانی با تاکید بر اینکه باید حتی لحظه‌ای در برنامه ریزی و تلاش کوتاهی نکنیم، اظهارداشت: صندلی‌های دولت برای خدمت است و باید بنشینیم و برنامه‌ریزی و فکر کنیم. دیگران برای مواجهه با مشکلات چه کار کردند؟ کشورهای جنوب خلیج فارس، آب را از کجا آوردند؟ غیر از این است که همین آب دریا را شیرین کرده و در اختیار مردم گذاشتند. ما نیز باید این کارها را بکنیم. البته ممکن است راه‌های دیگری هم باشد، که نباید نفی کرد و استفاده از آنها نیز اشکال و مانعی ندارد. امروز خراسان رضوی، یزد و فارس و کرمان و سمنان و سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر مشکل آب دارند و اساسا در سراسر کشور نیاز به آب داریم که باید طراحی کنیم و کشور را نجات بدهیم.

 به گزارش تابناک سیستان‌وبلوچستان شهرک پتروشیمی مکران در یکی از سناریوهای تاسیسات جانبی طرح‌های پتروشیمی مستقر در سومین قطب پتروشیمی ایران ساخت و راه‌اندازی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌کن خاورمیانه را در کنار دریای عمان در برنامه خود دارد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۷
تا قبل از این که سر و کله‌ی سازمان ها و ngo های محیط زیستی و رسانه‌های خارجی پیدا نشده باید این طرح انجام شود وگرنه مانند مابقی طرح های توسعه ای کشور معلق می ماند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار