کد خبر: ۶۹۹۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲ 03 January 2019

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال 14 واحد سنتی پرورش شتر شیری با ظرفیت کلی 2 هزار و 800 نفر در استان راه اندازی شده است.

حسین سرابندی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بالای سیستان و بلوچستان در پرورش شتر و وجود نیمی از شتر کشور در آن، برنامه توسعه پرورش شتر بویژه پرورش شتر شیری در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: با ایجاد ظرفیت های جدید و افزایش تولید شیر و گوشت شتر به روش های نیمه صنعتی شرایط ایجاد واحدهای کاملا صنعتی با تجهیز شیردوش و شیر سرد کن و با تکیه بر واردات شترهای پر تولید شیری فراهم شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به جمعیت 75هزار نفری شتر در استان گفت: هم اینک 53 واحد پرورش شتر شیری کوچک روستایی با ظرفیت 900 نفر شتر، پنج واحد پرواربندی صنعتی شتر و 13واحد پرواربندی کوچک روستایی با ظرفیت هزار و 100 نفر شتر در این نقطه از ایران اسلامی فعال است.
به گزارش ایرنا شیر شتر طلای سفید بیابان در مقایسه با شیر گاو از آهن، پتاسیم، کلسیم و سدیم بسیار بیشتری دارد برای درمان بیماری‌هایی نظیر یاب، سرطان ، آلزایمر، هپاتیت، دیابت و زخم معده و سل کاربرد فراوانی دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار