احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان خط مقدم جبهه امنیت، اقتصاد، فرهنگ، مبارزه با مواد مخدر و کالاهای قاچاق است و این خط مقدم کشور نیاز به تقویت و توجه دارد.
کد خبر: ۶۹۹۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵ 05 January 2019

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان احمد علی موهبتی در پایان همایش استانداران ادوار سیستان و بلوچستان گفت: در این استان فارس و بلوچ، شیعه و سنی به خوبی در کنار هم زندگی می کنند و اکثرا انسان های عاقل و اندیشمندی هستند اما بالطبع در هر دو گروه عده ی اندکی افراطی وجود دارند و اگر این شرایط به خوبی تدبیرنشود، حتما آسیب پذیر خواهد بود.
 وی افزود: همه این مردم سرمایه های استان هستند و ضرورت دارد بدون در نظر گرفتن مذهب و جناح از وجود افراد توانمند و لایق در پست‌های حساس و مدیریتی برای رسیدن به پیشرفت و توسعه استان استفاده کنیم.
موهبتی خاطرنشان کرد: توسعه مناطق مختلف استان هم بایستی متوازن باشد البته تاکنون از نظر تخصیص بودجه به این استان توجه چندانی نشده است.
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: مرز نقطه اقتدار و توسعه ملی است و تنها برای مردم این استان نیست بلکه برای کل کشور حائز اهمیت است.
وی تصریح کرد: اقدامات و فعالیت های جدید در راستای افزایش ظرفیت بندر چابهار و احداث راه آهن پروژه های ملی و فراملی است و صرفاً منافع این پروژه ها به مردم این استان نمی رسد بنابراین نباید اجازه دهیم توسعه محلی؛ لگدمال توسعه ملی شود.
وی افزود: در استانی که یازده و نیم درصد مساحت و ۳۰ درصد مرزهای کشور را دارا می باشد، باید در هنگام تقسیم اعتبارات؛ بودجه مرزها به عنوان بودجه ملی تعریف شود و سهم جداگانه ای داشته باشد.
استاندار در پایان گفت: اولویت استفاده از مبادلات و منافع مرزی مردم مرزنشین هستند و بایستی شرایطی فراهم شود تا مرزنشینان دو کشور با حفظ احترام متقابل از این ظرفیت منتفع شوند.
گفتنی است استانداران ادوار سیستان و بلوچستان از بزرگ‌ترین طرح صنعتی سیستان و بلوچستان در شهرک پتروشیمی مکران بازدید و از نزدیک در جریان اخرین پیشرفت‌های صورت گرفته و وضعیت طرح‌های مستقر در آن قرار گرفتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار