کد خبر: ۷۰۰۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵ 07 January 2019

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که برای تامین بودجه ساخت دیوار حائل مرزی به دنبال اعلام وضعیت اضطراری ملی در این کشور است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه پس از بازگشت از نشست کمپ دیوید با مشاوران ارشد خود، در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت که به دنبال اعلام وضعیت اضطراری ملی در آمریکا بوده تا بتواند بودجه مورد نیاز برای ساخت دیوار مرزی را تامین کند.

وی گفت: «ما به دنبال اعلام اضطراری ملی هستیم چون یک وضعیت اضطراری ملی داریم و به مردم می‌گویم که به جای دیوار بتنی یک حائل فلزی در مرزهای جنوبی ایجاد خواهیم کرد چون مستحکمتر است.»

از روز اول دی ماه و در پی عدم توافق دولت و کنگره آمریکا بر سر لایحه بودجه موقت و اصرار کاخ سفید بر تخصیص بودجه به منظور ساخت دیوار در مرز با مکزیک، دولت آمریکا رسما وارد وضعیت موسوم به تعطیل شد.

ساخت دیوار در مرز آمریکا با مکزیک، یکی از شعارهای اصلی ترامپ در کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ بود و او بعد از آغاز ریاست جمهوری هم بارها مدعی شده که ساخت این دیوار تنها راه برای مقابله با «مهاجرت غیرقانونی، جرایم، قاچاق مواد مخدر و انسان و باندهای خلافکار» است.

تعطیلی دولت در آمریکا در شرایطی ادامه دارد که بودجه ارتش و برخی از نهادها تامین شده اما ۸۰۰۰۰۰ کارمند و کارگر در دیگر نهادهای دولت یا بدون حقوق کار می‌کنند یا به مرخصی بدون حقوق فرستاده شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار