عضو کانون بازنشستگان آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در احکام تبصره‌ای قانون بودجه، جداول ۹ و کد پنج و ردیف های موقت طی سال های ۹۶ و ۹۷ دولت یک هزار میلیارد تومان به مجلس پیشنهاد کرد اما هنگام نگارش و تصویب در فصول ۱۰ و ۱۳ این قانون در نظر گرفته نشد.
کد خبر: ۷۰۰۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳ 08 January 2019

به گزارش ایمنا، فاطمه کاویان با اشاره به اعتراضات اخیر معلمان، اظهار کرد: از دهه هفتاد بی عدالتی‌ها در خصوص بازنشستگان فرهنگی صورت گرفت. یکی از موارد  نصف شدن حقوق فرهنگیان در هنگام بازنشستگی در سال ۷۶ بود که این موضوع از سمت هیچ دولتی پیگیری نشده است.

وی با بیان اینکه از سال ۸۶ نیزحقوق سنواتی بازنشستگان فرهنگی کم شد، افزود: ماده ۱۲۵ قانون مدیریت خدمات کشوری که از سال ۸۶ مصوب شد منجر به ایجاد اختلاف سطح حقوق و تبعیض میان بازنشستگان شد.

عضو کانون بازنشستگان آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه وعده همسان ‌سازی از سال ۸۶ به وجود آمد در حالی که اختلاف سطح فیش حقوق بازنشستگی قبلی، فعلی و شاغلان همچنان در حال تغییر است، اضافه کرد: تصمیم بر این بود که تامین اعتبار همسان سازی از مازاد دریافتی‌های حقوق‌های نجومی صرفه جویی پیش بینی شود که  طبق ماده ۶۴ مدیریت خدمات  کشوری است.

وی افزود: در احکام تبصره‌ای قانون بودجه، جداول ۹ و کد پنج و ردیف های موقت طی سال های ۹۶ و ۹۷ دولت یک هزار میلیارد تومان به مجلس پیشنهاد کرد اما هنگام نگارش و تصویب در فصول ۱۰ و ۱۳ این قانون در نظر گرفته نشد. 

کاویان با اشاره به ردیف دو و سه همسان سازی شاغلین بیان کرد: باید همسان سازی حقوق بازنشستگان دستگاه های دولتی با هم یکسان شود به عنوان مثال حقوق بازنشستگان شرکت نفت و فرهنگیان برابر شود.

عضو کانون بازنشستگان آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه ترمیم سالیانه حقوق‌ها با تورم سالیانه رشد داشته که حتی مسئولان دولتی با اغماض و مصلحت اندیشی عنوان می‌کنند که تورم ۴۰ درصد است، گفت: معتقد هستم هزینه اجناس ضروری تا۵۰ درصد و اجناس غیرضروری ۲۰۰ تا ۴۰۰ درصد افزایش قیمت داشته این در حالی است که حتی بانک مرکزی از شهریور ماه امسال نتوانسته تورم را اعلام کند.

وی افزود:  بیمه جامع، کامل و فراگیر برای قبل، حین و بعد از درمان بازنشستگان فرهنگی مشخص نشده  و دولت سهم  خود را از ردیف بودجه برای  بیمه تکمیلی پرداخت نکرده است از طرفی باید بیمه طلایی نیز مانند شاغیلن یا وزارت آموزش و پرورش اجرایی شود چرا که بازنشستگان  فرهنگی نیز حکم وزارت آموزشی دارند.

کاویان ادامه داد: باید هنگام تحویل صندوق بازنشستگی به سازمان بازنشستگی کشور بر اساس عملکرد اساسنامه ورودی‌ و خروجی مالی آن شفاف شود، تا مشخص شود چه افرادی، به چه میزان و با کدام حکم حقوق دریافت می‌کنند و چرا صندوق بازنشستگی دچار چالش شده است؟ بازنشستگان آموزش و پرورش از تسهیلات محروم هستند به جز مواردی که ارزش گفتن نیز ندارد.  

وی اضافه کرد: وحدت رویه لازم الاجرا بود اما با عدم رعایت قانون  آن را باطل کردند و پرداخت مطالبات به مدت ۱۲ سال، با ضرر و زیان، تاخیر تعدیه، صدور احکام، تسری و تاثیر آن  بر حقوق‌های زیر خط فقر است که بعد از  اجرای این مرحله اختلاف سطح  حقوق ها کاهش پیدا کرده و برطرف می شود.

عضو کانون بازنشستگان آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: دلیل اجرا نشدن کامل ماده ۱۲۵، لحاظ نشدن تبصره ماده۶۴ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوبه سال ۸۶ و جایگزینی افزایش حقوق به صورت پلکانی است گرچه این موضوع به صورت سلیقه ای عمل می‌شود و قانونی نیست که نه تنها موجب رفع اختلاف طبقاتی سطح حقوق‌ها نمی شود. بلکه دغدغه معیشتی و مشکلات دیگری نیز ایجاد می کند.

وی با تاکید با نزدیک شدن به دوره پایانی ریاست جمهوری  خواهان اجرای وعده های پیش از انتخابات شد و افزود: باید بی عدالتی معیشتی فرهنگیان بازنشسته حل شود و شان و منزلت معلمان حفظ و تنظیم عادلانه بودجه و همسان سازی حقوق ها در دستور کار قرار گیرد.

کاویان خاطرنشان کرد: در این دهه نمایندگان مجلس نظارت بر اجرای قوانین را حق ملت می دانند اما قوانین اجرا نمی‌شود. تکلیف سه  قوه  پاکسازی کشور از رانت و فساد اقتصادی در جامعه است و نباید به کم درآمدها بگویند بودجه نیست. پس چگونه مفسدان اقتصادی در این شرایط فعالیت می‌کنند؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار